Spořitelna vyzývá, aby klienti, kteří email obdrží, na zprávu nereagovali.

Spořitelna vyzývá, aby klienti, kteří email obdrží, na zprávu nereagovali. | foto: Radek Miča, iDNES.cz

Klienty spořitelny atakují další podvodné e-maily

  • 42
Česká spořitelna varovala před dalšími podvodnými e-maily, které během posledních dnů obdrželi někteří z jejích klientů. Autoři spamu se snaží vymámit z lidí přihlašovací údaje do systému elektronického bankovnictví. Spořitelna už podobné případy musela řešit v minulosti.

Zpráva vyzývá, aby se adresát z bezpečnostních důvodů přihlásil na stránky služby SERVIS 24. K tomu má využít internetový odkaz, který je předepsán v textu e-mailu.

"Pokud tak učiní, dostane se na stránky, které sice vypadají jako stránky služby SERVIS 24, ale v poli adresy je namísto www.servis24.cz uvedeno www.servis24.us," uvádí se v tiskové zprávě ČS.

Adresáty může varovat už jazyk zprávy. Text je napsán těžko srozumitelnou češtinou a obsahuje prvky azbuky.

"Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech, jako je zabezpečení," zdůraznila tisková mluvčí ČS Klára Gajdušková.

Podle ní nemá banka zatím informace o tom, že by na podvodný e-mail někdo zareagoval. I kdyby k tomu došlo, přihlašovací údaje by podle ní ke zneužití služeb SERVIS 24 nepostačily.

Spořitelna přesto vyzývá, aby klienti, kteří e-mail obdrží, na zprávu nereagovali a odeslali ho na adresu csas@csas.cz.