Diskuze

Deset ohromujících stanic. Zdobí je české lustry, mramor, zlato a umění

Do podzemí vstupujeme často a máme k tomu dobrý důvod. Ve velkých městech tam bývá ukryt páteřní systém hromadné dopravy: podzemní dráha či metro. A byť je jeho funkce především přepravní, v mnoha případech je i pozoruhodným architektonickým dílem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Nase metro,opravdu bida...i ten stalinisticky design vypada o dost lepe

0 0
možnosti
JR

Prosím opravte si Nothing Hill :-) vtipný překlep.

1 0
možnosti
MB

Kabely v metru nejsou kvůli napájení pohonu vozů, ale spousty dalších zařízení, slouží i dalším účelům. Napájení třetí kolejnicí má většina podzemních drah.

3 0
možnosti
KK

Nejvíce se mi líbilo metro v Petrohradu - jsou tam opravdu nádherné stanice...

0 0
možnosti
LP

A jel jste někdo v Paříži metrem?

Je to páteřní doprava leda tak pro bezpáteřné:-(

1 3
možnosti
ZS

Proč? Jela jsem metrem a v poho.

Páteř mám.

1 0
možnosti
PP

P70e26t60r 25P98a61c50k56a

19. 2. 2018 9:27

Eloxovaným panelům v metru se neříká čočky, ale prsa a antiprsa.

4 0
možnosti
DL

Jojo, zahraniční metra umíme krásně vyzdobit, zatím co ty naše stanice jsou architektonický a designový děs. Kovářova kobyla...

3 9
možnosti
DD

D24a90v76i38d 12D38o97b56e28š

19. 2. 2018 11:26

Tak z novějších podle mě třeba Kolbenova (výborná), Rajská Zahrada (mohla by mít trochu jednodušší detaily, ale podle mě dobrá), ale nakonec i Motol (neřeším samotnou logiku existence ale jen design - až na spousty drobností, ale koncept se mi líbí), slušné třeba i Kobylisy nebo Bořislavka - to vše jsou zajímavé stanice.

4 0
možnosti
JC

Pomocí boční kolejnice jsou napájeny i vozy metra v Praze ;-)

1 0
možnosti