Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Už polovina českých domácností přešla k placené televizi, zjistil výzkum

  • 13
Placené televizní vysílání využívá už polovina českých domácností. Podíl dlouhodobě rostl, dosud v Česku převládal bezplatný příjem prostřednictvím antény a nyní se poměry srovnaly. Vyplývá to z kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací, na jehož výsledky upozornila společnost Atmedia.

Zvýšení počtu domácností s placenou televizí může podle Atmedia souviset s přechodem na DVB-T2. V okolních státech placená televize již dominuje. Satelitní televizi využívá 21,3 procenta českých domácností, 15,5 procenta kabelovou televizi a 13 procent televizi přes internet (IPTV).

Končí současné DVB-T pozemní vysílání komerčních TV na severu Čech

„Zvýšení počtu domácností s placenou televizí může souviset s přechodem z DVB-T na DVB-T2. V souvislosti s ním se Češi rozhodují, zda si zakoupí set-top-box, nebo novou televizi a zda budou nadále sledovat jen volně šířené televizní stanice, či dají přednost nabídce některého z operátorů placené televize,“ uvedl ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.

Z výzkumu za období od třetího čtvrtletí 2019 do prvního letošního čtvrtletí vyplývá, že podíl domácností, které sledují volně šířené televizní stanice, klesl na polovinu. 

Stále je však vyšší než v okolních státech, kde dominuje placená televize. Například v Německu sleduje televizní stanice prostřednictvím satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů 98 procent domácností, v Rakousku je to 94 procent a na Slovensku 88 procent. Z okolních zemí se České republice nejvíce blíží Polsko, kde má placenou televizi 64 procent domácností.

Mezi diváky se zvyšuje zájem o tematické televizní stanice. Podle údajů Atmedia se zvyšuje zájem především o filmové a seriálové televizní stanice. 

„Podíl na sledovanosti některých z těchto tematických stanic vzrostl za poslední rok i dvojnásobně. TV stanice AMC, AXN, CS Film, Film+, FilmBox a JOJ Cinema, které najdou čeští diváci jen u placených operátorů, společně měsíčně osloví 2,3 milionu lidí,“ vypočetl Müller. Podobně roste také televizní sledovanost dokumentárních stanic.

,

Video