- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ktere maji na svych A380kach namontovany motory RR Trent 900, ze nasel defekt ve starsi verzi tohoto motoru, provedl modifikaci, ale nechal aerolinky pouzivajici puvodni verzi, aby s ni nadale letaly. Zdroj: mluvci Qantasu.
Zatimco Singapore Airlines a Qantas letaji s A380 od 2007/2008, Lufthansa zacala teprve v kvetnu tr. a ma jedno letadlo starsi verze a 3 novejsi.
http://www.skynews.com.au/topstories/article.aspx?id=541202&vId=
Proto take LH ma vadne moduly jen na 1 motoru (jina zprava rika, ze na dvou), zatimco Qantas priblizne na 12 a Singapore Airlines dokonce mozna az na 25 motorech!!! Velka vymena motoru na soucasnych letadlech zrejme zpozdi dodavky Airbusu A380 zakaznikum pro pristi rok.
Jako letity letecky konstrukter [chvilku i A 380} a priznivec letectvi davam jednicku za zpracovani informaci jejich hloubku,pregnatnost a prezentaci
pridavam se. Diky ACE 2 za detailni informace, podane technicky a vecne.
Konecne se podrobne detaily dostavaji na verejnost.
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/11/19/3070934.htm
http://www.skynews.com.au/national/article.aspx?id=541081&vId=1945773
Zda se, ze k uspokojivemu zakonceni tohoto incidentu mohou cestujici dekovat nasledujicim: 1)zkusenosti a chladnokrevnosti kapitana letadla a cele posadky. Richard Champion de Crespigny patri k nejzkusenejsim pilotum Qantasu. Zacal svou leteckou karieru jako pilot australskeho vojenskeho letectva a od 1986 leta s Qantasem.
2) nejnovejsi technologii pouzite v navrhu a stavbe A380. Odbornici priznavaji, ze predchozi modely letadel by podobnou katastrofu tezko pretrvaly v jednom kuse. 3) davce stastne nahody, napr. ze srapnel z motoru neposkodil trup a celou hydrauliku, ale vyradil jen jeden hydraulicky okruh a ze prervany privod paliva nezpusobil pozar.
hodne slabomyslne. Na lepsi ses nezmohl?
...sranda je, že se to děje jen u "klokaňáků". Es-li to taky nebude tím, že tam mají fšecko "naruby"!
jestli to nebude tim ze mas naruby mozek ty.
jestli ono to nebude tim ze Qantas a Singapore Airlines maji motory od RollsRoyce a ostatni od GE.
Jinak to ze se nekdo z takoveho kocourkova smeje australanum ze maji neco naruby je ponekud.... ehm... no asi ze patris tam kde jses.
Já bych jenom dodal, že Rolls Royce o problému věděl a pro motory již měl připravený "opravný set", nicméně dle dostupných informací se ta informace nějak nedostala do Qantasu, nebo se aspoň nedostala na ta správná místa.
Jinak to byla z pr.dele klika, že to letadlo nespadlo. Proražená nádrž, palivo vyteklo ven, odešel kompletně jeden hydraulický okruh letadla. Nešlo přečerpávat palivo z nádrží, dodatečných nádrží a vyvažovacích nádrží. Takže letadlo se potýkalo s vážným nevyvážením a přistávalo navíc přetížené. Zpětný chod motoru šel pouze na jednom ze 4 motorů, nešlo vysunou sloty na náběžné hraně, takže letadlo přistávalo ještě za vyšší rychlosti. Aby nebyla v kokpitě nuda, tak nešel vytáhnout podvozek a byl vysunut jen shozen a zajištěn pomocí gravitace. Jako perlička na zavěr, nešlo na sousedním motoru od poškozeného vypnout zapalování díky přerušení kabelového svazku a motor musel být pak zhasnutý velkým množstvím vody z požádní stříkačky. Dobrá práce pilotů nemyslíte ?