OTÁZKA:
Dobrý den, pane ministře.
Každý ředitel školy by byl asi hodně bláhový, kdyby od svých kolegů učitelů nepožadoval kvalitní pedagogicko-výchovnou práci na svém pracovišti. Ta v sobě zahrnuje celou řadu každodenních činností – správnou metodikou výuky počínaje, přes přípravu na vyučování…. a dozory nad žáky konče. Jistě se mnou budete souhlasit, že se nejedná o nic mimořádného, jen o běžnou práci pedagogického pracovníka. Pro tu získal patřičné vzdělání na kvalitní vysoké škole. Tato práce je ohodnocena platovým tarifem, který bere v potaz délku praxe, tedy získávání zkušeností. To je také naprosto v pořádku, vždyť důležitost zkušeností připomněla v minulosti už řada uznávaných osobností. Za všechny např. Quintilianus: „Zkušenost bez vzdělání platí více než naopak vzdělání bez zkušenosti.“ Není tedy na místě přestat mluvit o nadtarifních složkách mzdy učitele, které mají jeho plat dostat prý na patřičnou výši, ale raději konečně ohodnotit učitelskou profesi jako takovou samu o sobě?
kos
ODPOVĚĎ:
Myslím, ľe jde přece o to, jak zohlednit obojí: jak počet odučených let a tomu odpovídající nárůst, tak i adekvátní ohodnocení těch, kteří učí lépe a kvalitněji, bezohledu na věk.
7.2.2008 11:04