OTÁZKA:
Myslíte si, že mají význam pro bezpečnost tyto huráakcce zaměřené na kontroly lékárniček, stáním za bukem s radarem u cedule začátku obce, cedulí s omezením rychlostí tam, kde by spíše bylo namístě v rámci plynulosti povolit rychlost vyšší a obecně tam kde je šance, že někoho přistihnou jet rychleji, páč ten úsek je natolik bezpečný, že snad ani není důvod aby tam omezení bylo? A nebylo by lepší než za buzeraci řidičů za bagatelní překročení rychlosti, zapomenuté pásy... raději skutečně po celý rok byla policie tam, kde často řidiči nebezpečně předjíždí, nenajíždí do protisměru v levotočivé zatáčce kde mnoho řidičů snad není schopno držet se svého pruhu, jestli se někde někomu někdo nelepí na kufr, zda včas řidiči dávají blinkr, zda pomalejší vozidla neblokují levý pruh, když je pravý volný, zda chodci přechází pouze na přechodech a na zelenou...? Zase to je jen o tom postavit se s velkou slávou někam s radarem a kontrolovat jestli někdo nejede 55 km/hod nebo má zaplé pásy...
ac97c
ODPOVĚĎ:
Dobrý den,
to je celý problém dopravní policie, jejího smyslu a účelu. Jedna věc jsou nárazové akce typu Kryštof, které mnoho efektu neměly, jiná věc, že skutečně dopravní policie není tam, kde jsou možná nebezpečná místa, zvýšená míra rizika, apod. Ale to by musel někdo těm policistům takové kontroly na nebezpečných místech nařídit.
29.8.2008 12:43