Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Nová unijní směrnice mění limity pro televizní reklamu

  • 7
Rada Evropské unie v úterý přijala novelu směrnice o audiovizuálních mediálních službách. Ta mimo jiného upravuje limit pro vysílání reklamy či zavádí novinky, které se týkají platforem pro online videa, píše web Mediaguru. Státy Unie budou mít po zveřejnění textu směrnice 21 měsíců na její implementaci.

Novela upravuje stávající podmínky pro vysílání reklamních spotů. Ruší dvanáctiminutový limit pro reklamní vysílání v jedné hodině a místo něj zavádí dvacetiprocentní limit pro reklamní vysílání v časech od 6 do 18 hodin a stejný limit ve výši dvaceti procent pro reklamní vysílání v čase od 18 do 24 hodin.

To znamená, že provozovatelé budou moci volněji nakládat s umísťováním spotů v rámci uvedených časových pásem. Významnější je tato změna pro vysílání spotů v hlavním vysílacím čase, upozorňuje Mediguru.

„Je důležité, aby vysílatelé měli větší flexibilitu a mohli se rozhodovat, kdy umístí reklamu s cílem maximalizovat poptávku inzerentů a tok diváků. Je ale zároveň nutné zachovat dostatečnou úroveň ochrany spotřebitele, protože taková flexibilita by mohla vystavit diváky přílišnému množství reklamy v hlavním vysílacím čase,“ cituje web text novely.

Novelizovaná směrnice rovněž zavádí zákaz tabákové reklamy i na elektronické cigarety, filmy (kromě seriálů, sérií nebo dokumentů) a zpravodajské programy podle ní mohou být reklamou a teleshoppingem přerušeny každých 30 minut, reklama a teleshopping nesmí být vkládány do náboženských pořadů či vylučuje teleshopping z dětských pořadů.

Dále rozšiřuje regulaci i na platformy pro sdílení videí. Jejich provozovatelé mají podle Mediaguru od roku 2020 povinně odstraňovat obsah, který podněcuje k násilí a nenávisti. Uživatelé navíc budou mít možnost sporný obsah nahlásit a servery, například Facebook či YouTube, budou muset věc prověřit.


Video