| foto: Mailkit, Mediahub

Češi nemají rádi příliš mnoho newsletterů

Podle průzkumu zadaného společností Mailkit je důvodem čtvrtiny odhlášených newsletterů velké množství posílaných e-mailů.

Větší množství e-mailů, než je jim příjemné, je důvodem pro 26 % Čechů k tomu, aby se z e-mailingů odhlásili. 25 % respondentů uvedlo, že se takto rozhodnou, pokud již nabízený typ služeb nevyhledávají, konstatuje v tiskové zprávě Jan Novosad z Rubikon PR. To, že konkrétní zboží nepotřebují, vede k tomuto kroku 23 % dotázaných. 22 % lidí zvolí tuto variantu, protože e-maily již nepovažují za užitečné. Vyplývá to z výzkumu společnosti Mailkit, který pro ni realizovala agentura Stem/Mark v roce 2017.

Na základě tisíců kampaní, které pro klienty realizujeme, můžeme potvrdit, že lidé skutečně nepříznivě reagují na příliš vysoké frekvence oslovení. Je dobré si dávat pozor i na případné rozdíly mezi přístupem lidí z velkoměst a mimo ně. Každý zákazník, o kterého přijdete nadměrnou komunikací, znamená chybějící obchodní příležitost,” říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Muži a ženy se shodují v tom, že větší množství e-mailů, než je jim příjemné, je důvodem k odhlášení z e-mailingu. Tuto odpověď zvolilo 26 % zástupců obou pohlaví. Obyvatelé Prahy jsou na množství reklamních zpráv ve svých schránkách citlivější. Větší počet zpráv tohoto typu vede k odhlášení z e-mailingu 40 % dotázaných z metropole.

Ženy se častěji než muži (26 % žen vs. 24 % mužů) z newsletterů odhlašují, pokud se již více nezajímají o nabízenou službu.

Nepotřebnost inzerovaného zboží je příčinou odhlášení pro 23 % mužů a 24 % žen. Tuto odpověď zvolilo 24 % lidí ve věkové kategorii 18-29 let, 21 % respondentů ve věku 30 - 44 let a 26 % těch, kterým je 45-59 let.


Video