- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobré dopoledne, odpovídám na více reakcí. Útoky sice kulminovaly v dubnu 45, ale začaly dříve. Kotláři je ryze český výraz, jinde se nepoužívá. Hloubkař pochází z "hloubkový letec", což je překlad z němčiny (Tiefflieger).
Škoda že to Američany napadlo až 11. dubna 1945 kdy byl Berlín obklíčen a Hitlerovi klepalo velkorážné dělostřelectvo na bunkr.
Ničit vše kolem sebe umí američané bravurně.
...když jsem byl ucho, tak jsem si pletl kotláře s kotlíkáři...
Jinak utocnikum na lokomotivy se rikalo kotlari.
Děda byl mašinfíra, jako klukovi mi o kotlářích vyprávěl.
"Železný dědek" pláchl před nimi i s "Lízou" do tunelu.
No a potom mohl Wehrmacht se zachráněnou mašinkou rychle přisunout posily ...
Vzpomínka na dětství. K tomu pomníčku jsme ještě na základní škole dělali pochoďáky.
Jenom si nejsem jistý s tím koncem. Podle mě je jenom ten památník s kusem letadla, který je na Srubci, ne na Dobré Vodě. O jednoduché pamětní desce nic nevím.
Místo sloupového památníčku s uraženým vrškem je tam dnes deska, která je na první fotografii. Změna proběhla někdy v devadesátých letech.
Komunisti nám cpali, že hloubkaři schválně ničili lokomotivy, které měly zůstat ve sféře SSSR. Jako kdYby v dubnu 45 už někdo věděl, kdy válka skončí a že bude v roce 48 převrat. Přitom mnozí Němci bojovali pro konečné vítězství ještě i po kapitulaci, natož skoro měsíc před ní....
Krome toho, ze je to blbost, tak znicili jen naprosty minimum lokomotiv. Vetsina byla po par hodinach opravena, zavarit(nebo zanytovat) diry po prustrelech nebyl zas az takovej problem. Ono hlavnim cilem totiz nebylo ty lokomotivy nicit, ale zablokovat stojicim vlakem na nekolik hodin trat, aby po ni nemohlo nic jezdit, dulezitejsi bylo co neprojede nez nejaka poskozena lokomotiva.