- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V dobách, kdy třeba MB1000 byla (podle příručky, kterou ještě archivuji) po 50 tisících km zralá do generálky bylo těch 79 tisíc km už hodně. Moje tehdejší Oktávie "Spartak" měla sice už našroubované ploutve, ale každých 1500 km se musely mazat tekalemitkou přední čepy. Ventily se musely pravidelně nastavovat ještě u Fiata 124S, v roce 1972!. Jinak se podpálily. Dnešní řidiči už nemají ponětí, jakou péči ty oldtimery potřebovaly.
Ale podpálit ventily dokážou taky!
K tomuto článku sem se dostal až dnes. Pane Folprecht, nemyslíte, že Technet je oproti jiným rubrikám jaksi někde jinde, než aby musel přitahovat nadpisem. Ona stačí kolikrát jedna fotka a najdou se stovky čtenářů. A to už nemluvím o českých výrobcích a výsledků českého bádání., To jde do několika stovek čtenářů.
To bylo asi super auto, jako všechny tatry co se kdy vyrobily před r. 89. Akorát bych to nechladil vzduchem, protože pokud to má být teréní auto, tak tam nejspíš bude hodně výkonu při malé rychlosti a to se nejspíš vzduchem neuchladí.
Rychlost nehraje roli, stejně všechen vzduch ženou ty dva větráky. A co jsem viděl na trucktrialu, projede toho tahle tatra docela dost, aniž by se nějak zvlášť přehřívala...
Jó Kačena,když vyjela z Karlových Varů na Doupov,tak tam vydržela jezdit cestou necestou třeba dva měsíce.Nesměla se ovšem přehřát v kopci kde je dnes golfové hřiště,to ji pak měsíc dávali dokupy v dílnách.
V radiovoze byla kamínka a úchyty na léhátka,takže veget.Navíc tam byla stará ruská radiostanice kde šel naladit Luxembourk.Zažil jsem pár výjezdů a nemělo to chybu.Podotýkám,že jsem neřídil.
Podobné zkušenosti, jen ne jako radio..., ale jako lapiduch. Taky spokojenost, taky veget (což se ostatně u lapiducha předpokládá...:)
V roce 1967 jsme měli v 805 i dělostřelecký počítač s plotterem, všechno tam kupodivu vlezlo. Na náledí a blátě se to točilo také jak kačena.
Prosímvás, z jaké akce jsou ty fotky z lomu? Vypadá to na pěknou sešlost, na fotce č.12 je vidět i V3S, T137 a T111 ...
Fotky z lomu jsou z IX. srazu historických nákladních automobilů v roce 2012. Koná se každý rok v okolí Kolína (více na http://www.tatratruck.cz/). Ten oranžový vůz mezi vejtřaskou a stojedenáctkou je Tatra 148.
Kdysi jsme měli T 805 v klubu. Vyjela jakékoliv stoupání v jakémkoliv terénu. Jednou jsem s ní zapadl až pár cm nad podlhu kabiny do bláta z popílku, vyhrabala se. Motor nebyl totožný s T 603. Velmi málo dílů bylo záměných. Mne se zdála vratká, ale faktem je, že ani v těžkém terénu ve velkých náklonech se nepřevrátila.
V Tatrách 603 se používaly postupně tři jiné verze těchto motorů. A třeba před a po první modernizaci vozu měly snad i rozdílný objem.
Možná by stálo za zmínku, že koncepce Kačeny vychází z typu T803 - terénní automobil, který se nedostal do výroby, protože RVHP dalo přednost sovětskému GAZu. O přednostech T803, resp. T805 svědčí fakt, že generál Čepička si nechal ve "vojenských opravoňách" Zlaté Moravce postavit 3 "džípy" na podvozku T805, z nichž jeden se dodnes zachoval.
Tu tzv. Čepičkovu osmsetpětku mám vyfocenou z Lešan (http://blog.idnes.cz/blog/1933/289000/cepickuv_vuz.jpg). Ale nezískal jsem o ní hodnověrné informace. Dnes snad existují 2 kusy (repliky, do jaké míry jsou hodnověrné?), neexistuje dobová fotografie s Čepčkou, používal ji vůbec? atd.
Kamarátov otec jazdil s osemstopäťkou, občas nás s kamarátov zviezol. Mala krásny zvuk motora, až teraz som sa dozvedel, že motor bol z T603.
805-ky sa na Slovensku s obľubou používali na výrobu domácich traktorov. Zobrali sa nápravy z 805-ky a motor z multikáry.
Len nedávno som sa dozvedel, že kabína 805-ky je vlastne kabína V3S-ky bez prednej kapoty. Dá sa to povedať aj opačne: kabína V3S-ky pochádza z 805-ky, len k nej dali kapotu. Vždy som sa čudoval prečo má V3S-ka na spodnom okraji dverí oblúk... Už mi to je teraz jasné.
Ano, kabina na vejtřasce je z Tatry 805. A motor ve vejtřasce je půlka motoru z Tatry 111