- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dík za skvělý článek. Technet = výstavní skříň Idnes!
Myslím, že poslední místo, kde jezdily v ČR byla trať 321 Ostrava Svinov - Opava východ. Věnoval se tomu dokonce svého času i časopis Železniční magazín. Tuším ročník 2003.
Otváranie a zatváranie okien na hornom poschodí kľučkou s nekonečným cyklom pre ľubovoľný smer otáčania bol veľmi zábavný. Súťažili sme aj v rýchlosti točenia.
A čo hovoríte na laminátové sedadlá v električkách?
Asi to nejhorší, čím jsem u nás jel. Dokonce i starý skleník M 152 (810) byl pohodlnější. V dolním patře bylo celé sedadlo "u okna" zabráno topením - nebylo si kde dát nohy. Nahoře zas trpěla hlava. Ještěže je to už pryč.
Krásné vagony, úplně na mě dýchly vzpomínky.
Patrové vagóny z NDR neměly žádné jištění otevírání dveří. Kdykoliv bylo možné za jízdy otevřít široké cca 2m dveře do kořán. V létě tak někdy jezdily.
Kdyby ho měl, tak by ho modrá armáda stejně proaktivně vyřadila z provozu, tak jako u béček.
Snad nejkurióznější souprava kterou jsem kdy cestoval, byla sestava z lokomotivy "Žehličky" a jednoho kusu patrového vozu. Jel jsem s ní z Jindřichova Hradce do Veselí nad Lužnicí. Rád na to vzpomínám.
Hezké shrnutí! Zelená patra sice sloužila v malém počtu vozových dep, zato vozební ramena byla rozsáhlá a na dnešní poměry i docela dlouhá.
Pražské jednotky spíše vyrážely že Smíchova do Berouna a Plzně, tahaly se i po hrbaté trati přes Rudnou do Berouna. Léta jezdily na dálkovém osobním vlaku Praha - Protivín. Koncem 90. let ještě jezdily i s víkendovým rekreačním vlakem Praha - Beroun - Rakovník, nebo se spěšným vlakem do Protivína.
Ostravský patrům nepatřily jen neodmyslitelné výkony pod Beskydy, kromě toho na některých výkonech jezdily přes Valmezu až do Kojetína. Ale jezdily do Žiliny a přes Přerov do Břeclavi. Koncem 90. let pronikly i do Opavy.
Bratislavské jednotky sbíraly houfy cestujících do Břeclavi a Brna, do Komárna, Leopoldova, po elektrizaci na jihozápadně Slovenska byly k vidění na tratích Kúty - Trnava - Sereď - Galanta.
Krátce patra jezdila pod Novými Zámky - ze Štúrova do Levic a tam i z Nových Zámků přes Šurany.
Nakonec patra jezdila v Košicích, kde patřila k osobním vlakům okolo železáren do Plešivce. A určitě se nasazovala i jinde...
Moc pohodlné to nebylo - méně místa, tvrdší posezení - ale svůj účel to plnilo.