Diskuze

ČSD nasadily první patrové vlaky počátkem 60. let díky soudruhům z NDR

Charakteristické čtyřvozové patrové jednotky tmavě zelené barvy si pořídily Československé státní dráhy především pro zvládnutí přepravy dychtivých rekreantů. Náš železniční dopravce se tak zařadil po východoněmeckých a polských železnicích k prvním uživatelům patrových vlaků ve větších počtech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dík za skvělý článek. Technet = výstavní skříň Idnes! R^

2 0
možnosti
RR

R93a30d62e83k 88R17a54i33d50a

2. 10. 2020 16:51

Myslím, že poslední místo, kde jezdily v ČR byla trať 321 Ostrava Svinov - Opava východ. Věnoval se tomu dokonce svého času i časopis Železniční magazín. Tuším ročník 2003.

0 0
možnosti

Otváranie a zatváranie okien na hornom poschodí kľučkou s nekonečným cyklom pre ľubovoľný smer otáčania bol veľmi zábavný. Súťažili sme aj v rýchlosti točenia.;-DV

0 0
možnosti

A čo hovoríte na laminátové sedadlá v električkách?:-/

0 0
možnosti
AP

Asi to nejhorší, čím jsem u nás jel. Dokonce i starý skleník M 152 (810) byl pohodlnější. V dolním patře bylo celé sedadlo "u okna" zabráno topením - nebylo si kde dát nohy. Nahoře zas trpěla hlava. Ještěže je to už pryč.

0 0
možnosti
ID

Starý? Vždyť byl o x let novější.

1 0
možnosti
MH

Moc heké čtění. Děkuji

2 0
možnosti
PM

Krásné vagony, úplně na mě dýchly vzpomínky.

2 0
možnosti
SU

S69v24e21n 22U97b24i32k

27. 9. 2020 20:17

Patrové vagóny z NDR neměly žádné jištění otevírání dveří. Kdykoliv bylo možné za jízdy otevřít široké cca 2m dveře do kořán. V létě tak někdy jezdily.

0 0
možnosti
ID

Kdyby ho měl, tak by ho modrá armáda stejně proaktivně vyřadila z provozu, tak jako u béček.

0 0
možnosti
Foto

I38v27a11n 23M59a33r43e37k

27. 9. 2020 19:15

Snad nejkurióznější souprava kterou jsem kdy cestoval, byla sestava z lokomotivy "Žehličky" a jednoho kusu patrového vozu. Jel jsem s ní z Jindřichova Hradce do Veselí nad Lužnicí. Rád na to vzpomínám. R^

0 0
možnosti
LT

Hezké shrnutí! Zelená patra sice sloužila v malém počtu vozových dep, zato vozební ramena byla rozsáhlá a na dnešní poměry i docela dlouhá.

Pražské jednotky spíše vyrážely že Smíchova do Berouna a Plzně, tahaly se i po hrbaté trati přes Rudnou do Berouna. Léta jezdily na dálkovém osobním vlaku Praha - Protivín. Koncem 90. let ještě jezdily i s víkendovým rekreačním vlakem Praha - Beroun - Rakovník, nebo se spěšným vlakem do Protivína.

Ostravský patrům nepatřily jen neodmyslitelné výkony pod Beskydy, kromě toho na některých výkonech jezdily přes Valmezu až do Kojetína. Ale jezdily do Žiliny a přes Přerov do Břeclavi. Koncem 90. let pronikly i do Opavy.

Bratislavské jednotky sbíraly houfy cestujících do Břeclavi a Brna, do Komárna, Leopoldova, po elektrizaci na jihozápadně Slovenska byly k vidění na tratích Kúty - Trnava - Sereď - Galanta.

Krátce patra jezdila pod Novými Zámky - ze Štúrova do Levic a tam i z Nových Zámků přes Šurany.

Nakonec patra jezdila v Košicích, kde patřila k osobním vlakům okolo železáren do Plešivce. A určitě se nasazovala i jinde...

Moc pohodlné to nebylo - méně místa, tvrdší posezení - ale svůj účel to plnilo.

4 0
možnosti