- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta rekonstruovaná je pěkně ohavná - ty ostré hrany, namísto původních zaoblených tvarů.
Měl jsem tu možnost s rosničkou jezdit jako strojvedoucí na posune v depu skoro rok. Měli jsme na ní hezkou vychytávku. Mechanické zvedací spřáhlo. Pochvalovali si to hlavně posunovači. Když jsem měl jinou rosničku bez tohoto spřáhla, to bylo keců! Jelikož jsou použité pro odpružení jen listová péra a židle byla upevněná přímo na skříni kovovou konstrukci bez žádného vypružení, jízda sní byla hodně tvrdá. Stačilo mě, když jsem s ní musel občas na nádraží pro nějakou neschopnou elektriku. A to jsem jel jenom tak 1-2 km rychlosti 30 km/h. Představa, že s ní tahám vlak několik desítek kilometrů rychlosti 60 km/h... Nezávidím
Díky za pěkné fotky. Název "Rosnička" jsem neznal, znám je jako "lokotraktor".
"Rosničky" jsme v dobách jejich výroby mohli prohánět po kolejištích velikosti TT díky podniku TT Zeuke, později Berliner TT Bahnen (BTTB). Pohříchu měly různou barevnou kamufláž, ale onu typickou zelenou nikoliv.
Zelenou ČSD v TT dělal Tillig pod kat. číslem 04611.