- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kde je fotka s těmi nahoře bez??
musis si ji vygooglit ;). Ale nestoji to za to. Nasel jsem jednu fotku pilotu s letuskami v prusvitnych bluzkach na schudcich do letadla a je to ...
V polovině 60. let nebyl plat 800 - 1000 korun, to je nesmysl. Takové platy byly v polovině 50. let! V roce 1963 jsem nastoupil jako laborant za 1 800 Kčs, dělníci si vydělávali 2 200 měsíčně. Ceny letenek jsem neznal, ovšem pro zajímavost jsem si našel cenu letenky v roce 2014 1. třídou Praha-New York přes Düssedorf Lufthansou - stojí 240 tisíc. Turistikou třídou jsem platil 29 tisíc (zpáteční).
Pleteš si pojmy, rok 1963 patří do poloviny sedmdesátých let, takže těch 900Kčs v letech cca 1955 celkem sedí. Co nesedí, tak průměrných 1000Kčs v roce 1970 ( v článku o kus dál)
Ja jsem letel v roce 1982 z Prahy do NY za 35 000 Kcs
Můj první let cca 1955 byl ze staré Ruzyně v IL 14 do K.Varů. Jako odměna za "výzo". Letenka stála 49 Kčs. Na co nejraději vzpomínám - že jsme nastupovali do éra jako do vlaku. Žádné kontroly, jó to byly časy
Muj prvni let byl v TU 104. Bylo to desive protoze cele letadlo vrzalo jako piratska lod.
No bylo to nevyvážené, ani jeden transexual... hanba.
v clanku zmineny Vickers Viscount.
Letadlo Vickers VC 10 od stejne firmy bylo -jak se hodne rikalo - vzorem pro Iljusin Il-62. Oba letouny mely 4 motory montovane vzadu pri trupu. Pri me dole zminene ceste do Singapore bylo jedno z mezipristani v Kahire, kde jsme na plose letiste videli Vickers VC 10, patrici BOAC, pozdejsi British Airways. Spolucestujici mi to ukazal s poznamkou "tohle soveti okopirovali a my v tom letime". (kapitan naseho letadla pozdeji potvrdil)
CSA letala Praha - Atheny - Kahira - Bombaj - Singapore kazdy ctvrtek odpoledne, pristani v patek navecer a odlet o 2 hodiny pozdeji s cerstvou posadkou zpet, pristani doma v sobotu. Posadky mely cely tyden na rekreaci v Singapore, ubytovani v jednom levnem ale pohodlnem hotelu /motelu s prima bazenem.
CSA zacala zaletaval Il-62 pod dozorem sovetu nekdy v dubnu/ kvetnu 1968. Letadlo bylo pod sovetskymi insigniemi a v livreji Aeroflotu. Podle pravidel muselo mit komplet posadku Aeroflotu na kazdy let. Ceskoslovenske posadky se zaletaly velmi brzy, ale protoze soveti pro CSA jeste "nemeli" letadla na predani (Prazske Jaro melo se zpozdenou dodavkou hodne spolecneho!), musedlo se letat s letadlem Aeroflotu a sovetskou posadkou jeste v lednu 1969, kdy jsem byl na palube.
Soveti pobyvali v tom samem motelu. Vetsinou se obe posadky drzely oddelene, ale panovala mezi nimi profesionalni kolegialita.
V te dobe v Asii existovalo mnohem mene spojeni, ktera dnes letaji nekolikrat denne.
Letet ze Singapore do Hong Kongu na spojeni s Qantasem na Papuu Novou Guineu (2x tydne) znamenalo cekat v Singapore od patka vecera do nedele rano.
V te dobe bylo normalni, ze pro pasazery, kteri nemeli navazovaci spoj hned, musely obe zucastnene aerolinky zajistit ubytovani, stravu i prevoz z / na letiste k odletu.
Na 2 noci a 1 den jsem pobyval ve stejnem singapurskem motelu jako ceska a sovetska posadka. Kapitan pan Kostik mi rekl, ze jeho sovetsky kolega je slusny clovek, ktery se mu v srpnu 1968 tise osobne omluvil.
Takže titulek o letuškách nahoře bez a v galerii ani jedna taková fotka, aneb jak podvést čtenáře. Na tomto serveru nic neobvyklého.
to zrejme nejvic vadi tem, kteri by jinak na Technetu na clanek neklikli.
Udelaji to jedine pod dojmem, ze na fotkach budou polonahe slecny.
Tak s temi platy v sedesatych letech si to autor popletl. Slusny plat byl pres 2000K a delink ve fabrice (zalezi jake) si klidne vydelal 2000K.
Kde si delnik vydelal 2 miliony?