Část trosek BAC 111 Braniff let 250 | foto: United Press International photo

Vražedné počasí. Letoun se rozpadl ve vzduchu během necelých dvou sekund

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Meteorologický radar může poskytnout falešný pocit bezpečí. Na což doplatil i let číslo BNF 250, který skončil katastrofou a smrtí všech lidí na palubě.

Na konci 40. let se začaly u civilních letadel provádět pokusy s využitím radaru pro detekci bouřek. V roce 1955 společnost American Airlines zařadila do služby první letouny Douglas DC-7 vybavené meteorologickým radarem. V té době se společnosti předháněly v zavádění technických novinek. Radar byl významným přínosem k bezpečnosti, takže okamžitě nastala obrovská poptávka po těchto zařízeních a dobová odborná periodika psala o „radar-boomu“.

Společnosti, které měly takto vybavená letadla, to neopomněly zdůraznit ve svých propagačních materiálech. Cestující si brzy vybírali konkrétní lety, na něž byly nasazené letouny s touto technickou vymožeností. Radary usnadnily práci posádkám, které do té doby jen odhadovaly, jaké počasí mohou potkat na dalším úseku trati. Ale všechno má své meze a žádná technika není všemocná.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Nehody, které změnily svět letecké dopravy