Vodíkový palivový článek v laboratoři | foto: Profimedia.cz

Víte, jak funguje palivový článek? V letadle jej budete mít „pod zadkem“

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Jen vodní pára a trochu oxidu dusíku. Zplodiny letadel by při užití vodíkového palivového článku prakticky vymizely, ale výkon 40 MW pro středně velké letadlo je stále oříškem. I bezpečnostním. Jakým způsobem se může vodík v letadlech stát zdrojem energie, vysvětluje letecký technik, pilot a kapitán dopravních letadel Štěpán Kolomazník.

Jednoznačným lídrem na poli čistých technologií se dnes zdá být Evropa. To však neznamená, že v Americe nebo i jinde nejsou výzkum, vývoj či potřebné možnosti, jak se posunout dopředu, co se týká zmírnění dopadů produktů lidské činnosti na životní prostředí. Ale v Evropě je navíc ještě přítomná politická vůle, která nejenom jasně formuluje cíle, ale zároveň stanovuje pravidla a nabízí potřebnou podporu. Bez ní to rozhodně nepůjde.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se