- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tohle je defacto dobrá zpráva, protože to znamená, že jejich provoz je stáhle bezpečný a že jejich provoz je ekonomický.
Samozřejmě to neznamená, že se budou těch 80 let provozovat. To se teprve uvidí.
Třeba pak požádají o dalších 20 let....
kdysi dávno jsme jako průmyslově vyspělý stát postavili tři JE a to z 80% z domácích zdrojů. Naše dnešní rozvojová země třetího světa by k reaktoru nedokázala vyrobit ani čerpadlo
Nejen naše země. Bohužel, je to obecný trend.
Na prodlužování životnosti JE nevidím nic špatného. Dokud to bezpečně funguje a vyplatí se to provozovat, proč by ne. Problém Evropy je ovšem ten, že úmyslně nastavujeme podmínky tak, aby se to nevyplatilo... např. tím, že nutíme JE zavádět zcela nesmyslná a velmi drahá opatření, která často s vlastní bezpečností mají pramálo společného....
Nojo, evropská energetika je ukázkou toho, že novou elektrárnu už nikdo neumí postavit, tak nám zbývá jen jejich zavírání nebo prodlužování životnosti. Bohužel, podobně musí být prodlužována i životnost jaderných inženýrů a dalších profesí, prostě nejsou lidi. Pomalu nemáme šanci odejít do důchodu. Kdo by přece dneska studoval něco, kde by se musel něco naučit.
Proto Sověti plánovali ze začátku lety i na Slunce, ale letěli by vždy pouze v noci.
To je ta elektrárna kde pracuje Homer ?
Ta je zajímavá tím, že ji vlastní kanárek.
Jen pro představu o čistotě elektrických aut. Na 1 kWh vyrobené elektřiny dnes vyprodukujeme v ČR při našem energetickém mixu zhruba 430-610 g, v závislosti na metodice výpočtu, období atd.
Vezmete-li v úvahu efektivitu nabíjení cca 82,5 % (reportováno uživateli Tesly) zahrnující ztráty při nabíjení i samovolné vybíjení vozidla a cca 5 % ztrátách ve vedení se dostáváte do situace, kdy na 100 km potřebujete vyrobit, pak vozidlo které spotřebuje 20 kWh/100 km potřebuje na těch 20 kWh vyrobit v elektrárně cca 25,5 kWh, tedy produkuje cca 110 g CO2 / km (za předpokladu že použijete těch 430 g CO2 na kWh, u 610 g/kWh by to bylo 156 g/m)
Hm, zajímavé a nejsou nejnovější limity CO2 platné od 1.1.2020 pro benzínové motory 95g/100 km.
No nevím z čeho budeme vyrábět tu elektřinu co bude potřeba na provoz těch elektroaut, když reaktory stárnou, nové se nestaví a uhelné elektrárny se zavírají.
já nechápu proč je proti těm autům na naši elektřinu takový odpor. Teď si za naše peníze staví Arabové Dubaj
Ještě jedno doplnění. Z těch 573 trubiček, které se zaslepovaly bylo jen 56 netěsných. Ostatní se zaslepovaly preventivně kvůli zeslabení stěn.