- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Než bys řekl švec, byly nad oblaky."
Naozaj?
Tyhle Mig-19 se zacaly masove vyrabet az v Cine . Dostali tam completni licenci i s pripravky. Dlouho to byl nejpocetnejsi cinsky stihac (J-7). Mach to prekonalo pouze s pridanym spalovanim. Taky to strasne zralo, vzdyt to melo 2 motory ! U nas v CSSR se tedy dlouho neudrzel.
No dyž jsem narukoval v 68 na letiště Praha Kbely tak tam 19náctky ještě byli v provozu.
Poslední MiGy-19 vyřadila ČSLA v roce 1972. Letecké opravny Kbely prováděly generální opravy. Ale kupodivu dva MiGy-19S byly ve Kbelích i v "domácím" provozu, disponoval jimi 7. letecký oddíl, který patřil nejdříve pod velitelství letectva a PVOS a potom pod 7. armádu PVOS. A k čemu jim byly dvě devatenáctky? To je dobrá otázka. Nejednalo se totiž o útvar bojový, ale zajišťoval například úkoly dopravní atd. A stíhačky MiG-19 tam sloužily ke kondičnímu létání vysokých šarží z velitelství, aby nevyšly ze cviku.
Kapitán Ladislav Borek byl vyhozený z armády po prověrkách v roce 1970. Potom dělal meliorace na loukách u Lužnice a "děkoval" KSČ, že mu umožnila lovit krásné trofejní sumce.
Prostějovský MiG-19 byl první modýlek, který jsem zpatlal ... rok 1975
Kdyby komouši nezpůsobili tragické zaostávání českého průmyslu, mohli jsme něco znamenat i dnes.
Doteď jsem si myslel, že "devatenáctka" byla podzvuková. Člověk se vzdělává v každém věku...
V době, kdy v Líních u Plzně sloužily letouny MiG-21 (dvě letky MiG-21F a jedna letka MiG-21MF), tak v prostoru 2. letky byly v lese natahané ty vysloužilé MiG-19. Občas se zašlo do lesa a z jejich výbavy se dalo vymontovat nějaké zařízení pro zprovoznění aktuálně provozovaných MiG-21. Už je to všechno určitě dávno odvezené do šrotu.
Díky devatenáctkách byl občas slýchán i aerodynamic. třesk i v Praze a ,,defilovaly" i na přehlídce v květnu 1960