Dell XPS M1330

Dell XPS M1330 | foto: Michal Barák iDNES.cz, Jiří Zahrádka Technet.cz

Dlouhodobý test Dellu XPS: druhá závada opravena do 20 hodin

  • 35
Na testovaném notebooku se objevila už druhá závada. Servis však výměnu celé základní desky zvládl od nahlášení v rekordních dvaceti hodinách. "XPSko" už zase funguje.

Zatímco se první závada z října minulého roku týkala displeje notebooku, druhá už byla přímo na grafické kartě. Problematická série grafiky Nvidia GeForce 8400M GS odchází kvůli výrobní chybě, kdy tepelné namáhání časem může poškodit spoje uvnitř čipu. Chyba se objevovala jen u prvních sérií grafik, ty pozdější jsou již bez závad.

Diskusní fóra se zkušenostmi majitelů nám nepřišla jako důvěryhodný zdroj informací, začali jsme tedy s testy sami. Sledujeme spolehlivost u notebooků Acer, Dell, Toshiba, Lenovo, VBI, ASUS, MSI a HP. Kromě zkušeností se spolehlivostí nás zajímá především úroveň servisů a jejich přístup. Portfolio notebooků průběžně rozšiřujeme.
Nefunkčnost grafiky se začala objevovat postupně. Od chvilkové ztráty odezvy systému přes barevné pruhy na obrazovce až po finální zamrzávání systému při náběhu a barevný "mišmaš" na celé ploše displeje.

Chybu jsme hlásili asi před měsícem, operátor nám poradil udělat diagnostiku v BIOSu a zavolat výsledek. Diagnostikou prošel notebook bez problémů, rozhodli jsme se proto přeinstalovat operační systém ze zálohy. Zajímavé je, že to pomohlo. Bohužel jen na chvíli, problém se brzy začal zase objevovat a počítač ve finále už ani nenastartoval.

Závadu jsme tedy ohlásili znovu. Telefon zvedl tentokrát jiný operátor a rozhodl rovnou o výměně celé základní desky. Naše grafika je totiž integrována do jedné její části a nelze ji jednoduše vyjmout.

Zbytek je již stejný jako v minulém servisním případě: technik přijel přesně na čas, slušně pozdravil, vyměnil desku během 20 minut a zase odjel. Od oznámení závady neuběhlo ani 20 hodin a notebook zase šlape jako hodinky.

XPSko tedy možná není nejspolehlivější počítač na světě, servis ale vše zachraňuje na jedničku. Minimálně v komunikaci se zákazníkem by si mohlo vzít mnoho dalších servisů příklad.

Přispějte svou zkušeností do fóra

Pomáháte tak sami sobě