Nový přírůstek do rodiny "Scroogled" předmětů je hrneček. Microsoft za něj chce...

Nový přírůstek do rodiny "Scroogled" předmětů je hrneček. Microsoft za něj chce necelých osm dolarů (cca 160 korun). | foto: Microsoft

Google se špičkuje s Microsoftem. Prodává trička, my elektroniku

  • 16
Vzájemné špičkování firem Microsoft a Google má dlouhou tradici. Microsoft nyní prodloužil kampaň, která má podle firmy poukázat na narušování soukromí ze strany Googlu. Nově nabízí obchod se zesměšňujícími předměty. Google reaguje tím, že zatímco Microsoft nabízí trička, on nositelnou elektroniku.

Slovo Scroogled je sjednocujícím prvkem tažení Microsoftu proti službám Goolgu, které spustil na začátku tohoto roku. Microsoft v ní poukazuje na to, že podle něj Google sbírá o svých uživatelích příliš mnoho informací. Hlavním cílem kampaně jsou prohlížeč Google Chrome a webmailová služba Gmail. Microsoft se tak víceméně nenápadně snaží upozornit na vlastní služby, jako jsou webmail Outlook.com a prohlížeč Internet Explorer.

Scroogled věci

Microsoft se přitom v rámci akce nebojí ani využívat logo prohlížeče Chrome. Dokonce na něm vydělává, když jej umísťuje na některé produkty, které začal prodávat v nedávno otevřeném webshopu. V něm prodává "upomínkové" předměty, jako jsou trička, čepice, mikiny nebo hrnky. 

Google si to nenechal dlouho líbit. "Poslední akce Microsoftu nás nijak nepřekvapuje. Konkurence na poli nositelných věcí se opravdu vyhrocuje," uvedl tiskový mluvčí Googlu pro server The Verge. Google tak vtipně dává "nositelné věci" do souvislosti s "nositelnými technologiemi" typu brýle Google Glass.

Google sleduje vaše e-maily

Microsoft například upozorňuje, že Google čte e-maily ve schránkách a hledá v nich klíčová slova, aby dokázal lépe cílit reklamu. Google se brání, že to dělá automat, takže k žádnému špehování nedochází.

"Naše reklamy zajišťují, že jsou služby Googlu dostupné bez poplatků. Ze všech sil se snažíme, aby naše reklamy byly bezpečné, neobtěžovaly uživatele a byly pro něj relevantní," reagoval již dříve Google. Zdůrazňuje, že klíčová slova hledá v e-mailech automatizovaný algoritmus, podobný tomu, který prohledává poštu a vyřazuje z ní spamové zprávy.

Vedle předmětů a informační kampaně Microsoft dokonce vytvořil i petici, kterou mohou podepsat všichni, kdo s podmínkami e-mailové služby Googlu nesouhlasí.

Není to přitom jediná kampaň, kterou Microsoft proti službám Googlu vede. Zesměšňující kampaně se dočkal například i webový balík kancelářských aplikací Google Docs. Ve virální reklamě Microsoft poukazoval na to, že nedokáže správě otevřít soubory vytvořené v MS Office.

,