Diskuze

Příběh unikátního Baťova letadla. Kilometr na něm stál korunu šedesát

Firma Baťa měla ve svém "letovém parku" před druhou světovou válkou řadu velmi zajímavých typů letounů. Jedním z nejzajímavějších byl i Stinson SR-10C Reliant, který se neroztáčel ručně, ale elektrickým startérem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J79i92r51i 39C46e42e

25. 11. 2013 13:14

V tom příběhu, jinak docela zajímavém, mi chybí pointa.. Co se s letadlem stalo za války?

0 0
možnosti
Foto

K81a49r17e41l 89S51e31i10d84l

25. 11. 2013 21:11

Mám stejnou otázku. R^

0 0
možnosti

tenkrát byly platy asi 500Kč / měsíčně. Dneska jsou nejméně 50x vyšší.

Tj. v přepočtu na dnešní platy bylo 1,6Kč to samé jako 100Kč dnes.

Když uvážíte, že tenkrát nebyly tak vysoké daně z PHM, tak je to cena naprosto odpovídající.

0 0
možnosti

když tedy budeme počítat že v přepočtu a po započtení nižší daně částku 100Kč na 1km

A srovnáme to s vyhlídkovým letem nad Brnem 120km za 2850 kč na osobu, tak zjistíme že se tenkrát jezdilo příliš draze.

Nikoliv levně, jak chce autor šokovat.

1 0
možnosti

Pan Baťa má pravdu. Žádný protekcionismus nikdy nikomu nepomohl. Pouze ostrý konkurenční boj posouvá člověka dále. Bohužel i dnes jsou očividné tendence omezovat druhé pomocí regulací, zákazů, atd. místo čestného soutěžního boje

2 0
možnosti

Máte pravdu, žádné bariéry, ale ani žádné podpory. Ovšem obrovské barieéry měly tehdy i USA.

0 0
možnosti

Tohle bohužel velmi názorně ilustruje tehdejší rozdíl světů. Zatímco u nás se ve velkém vyráběly boty a lidi jsou na to dodnes hrdí, jako by to bylo kdoví co, Amerika už tehdy měla tak obrovský technologický náskok, že velkovýrobna bot byla pod rozlišovací schopnost jejich průmyslu. Před válkou s nimi drželo krok tak maximálně Německo, Francie, Británie. Po válce už nikdo, ale u nás se aspoň na krátký čas dělaly poctivé boty, což je historka, ze které se tady bude žít ještě další dvě století...

9 3
možnosti

Máš zcela pravdu, je to tak. :-(

2 0
možnosti

J39a46n 85J23a79n35e65č90e33k

25. 11. 2013 8:55

"Osudný let -Tomáš Baťa zahnul 12. července 1932. v letounu Junkers F-13"

A zahnul doleva nebo doprava? :-P

0 2
možnosti