- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V tom příběhu, jinak docela zajímavém, mi chybí pointa.. Co se s letadlem stalo za války?
tenkrát byly platy asi 500Kč / měsíčně. Dneska jsou nejméně 50x vyšší.
Tj. v přepočtu na dnešní platy bylo 1,6Kč to samé jako 100Kč dnes.
Když uvážíte, že tenkrát nebyly tak vysoké daně z PHM, tak je to cena naprosto odpovídající.
když tedy budeme počítat že v přepočtu a po započtení nižší daně částku 100Kč na 1km
A srovnáme to s vyhlídkovým letem nad Brnem 120km za 2850 kč na osobu, tak zjistíme že se tenkrát jezdilo příliš draze.
Nikoliv levně, jak chce autor šokovat.
Pan Baťa má pravdu. Žádný protekcionismus nikdy nikomu nepomohl. Pouze ostrý konkurenční boj posouvá člověka dále. Bohužel i dnes jsou očividné tendence omezovat druhé pomocí regulací, zákazů, atd. místo čestného soutěžního boje
Máte pravdu, žádné bariéry, ale ani žádné podpory. Ovšem obrovské barieéry měly tehdy i USA.
Tohle bohužel velmi názorně ilustruje tehdejší rozdíl světů. Zatímco u nás se ve velkém vyráběly boty a lidi jsou na to dodnes hrdí, jako by to bylo kdoví co, Amerika už tehdy měla tak obrovský technologický náskok, že velkovýrobna bot byla pod rozlišovací schopnost jejich průmyslu. Před válkou s nimi drželo krok tak maximálně Německo, Francie, Británie. Po válce už nikdo, ale u nás se aspoň na krátký čas dělaly poctivé boty, což je historka, ze které se tady bude žít ještě další dvě století...
"Osudný let -Tomáš Baťa zahnul 12. července 1932. v letounu Junkers F-13"
A zahnul doleva nebo doprava?