OTÁZKA:
Hezký den. Dovolím si nejprve pár postřehů. 1) Žalostná cenová politika. Několik málo let nazpět byla, tuším že v HN, kalkulace ceny hudebního nosiče. Bylo uvedeno kolik z takového CD má autor, na kolik přijdou všechny ostatní náklady na výrobu a následně odhad kolik by tedy mohlo stát při dosažení rozumné míry zisku. Skutečná cena na trhu byla ovšem dvou až trojnásobná. Ergo 60-70% tvoří balast v podobě všelijakých poplatků a zisků pro všechny možné a nemožné. 2) Dostupnost. Spousta zahraničních děl zde není k sehnání a nechat si to přivézt ze zahraničí může nezřídka znamenat komplikace díky stupiditě s lokalizací nosiče pro jiný region. 3) Problémy. Sám jsem byl svědkem toho, jak při pokusu o přehrání originálního nosiče začal vřeštět antispyware a firewall. Situaci nakonec musel zachránit prográmek od známého, který ty ochranné kraviny zlámal a pak to šlo normálně. V podobném duchu by šlo ještě dlouho pokračovat. Není náhodou vina za současný stav někde jinde než se snažíte tvrdit?
Václav
ODPOVĚĎ:
Dělám filmy a tam je cena daleko nižší, viz předchozí odpovědi. Bohužel ne u všech zahraničních děl se najde distributor, který je ochoten zakoupit práva, investovat do české verze, marketingu, autoringu, masteringu (uf, to je ingů...), takže díla tady k dostání legálně nejsou. V takovém případě nevidím nic proti ničemu, když si je stáhnete. Pirátství, se kterým bojujeme, je ale zaměřeno proti distribučním titulům, hollywoodským trhákům, českým filmům atd. a snaží se nahradit legální distribuci. A to nositele práv i distributory velmi poškozuje. Nosiče jsou zamýšleny pro přehrání v přehrávačích a jejich vlastnosti by měěly být uvedeny na obalu
29.4.2009 15:10