Internet prý musí být v budoucnu i pro pasivní čumily

aktualizováno 
Podobnou "zábavu", jakou poskytují naše současné televize, by prý v budoucnu měl ve větší míře nabízet i internet. Takzvanou pasivní zábavou osloví i uživatele, kteří si s tímto médiem zatím příliš netykají.

Budeme se na internet dívat jako na televizi?

Otevře se tak prostor pro další návštěvníky a internet bude ještě atraktivnější pro zadavatele reklamy, která portály a servery živí. Tyto názory dnes zazněly na konferenci Internet Advertising Conference 2008 společně pořádané Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) a společností Internet Info.

Internet je co do čistých výdajů na reklamu tradičně nejrychleji rostoucím typem média. Také letos podle odhadů dosáhne dvouciferného růstu a v absolutním čísle se vyrovná reklamě rozhlasové.

"Byli jsme dlouhá léta zvyklí říkat, že internet je médium pro aktivní, kteří budou pořád něco psát a hledat. Myslím, že naopak, že největší budoucnost internetu je ve zvládnutí pasivní zábavy," řekl na konferenci ředitel divize Digital skupiny Omnicom a zároveň místopředseda SPIR Tomáš Řehák.

Internet podle něj pasivní zábavu prakticky nenabízí, přitom jsou lidé, kteří si unaveni po příchodu z práce domů chtějí "vyčistit hlavu". To je také důvod, proč si pustí televizi. Směrem k pasivní zábavě by se tak měly vydat i servery. "Jsem přesvědčen, že silné portály budou v lepší pozici vysílat v roce 2012 než majitelé (digitálních televizních) licencí, kteří je horko těžko vybojovali ve výběrovém řízení," doplnil Řehák.

"Tomáš (Řehák) si myslí, že internetové portály budou schopny vysílat třeba dříve než současní držitelé licencí na digitální televizní vysílání a že internet že bude vytvářet pasivní zábavu - a pak to bude televize," míní ale marketingový ředitel mediální agentury Media One Štěpán Wolde.

Část odborníků předpokládá, že se jednotlivé typy médií v budoucnu budou stále více a více propojovat. Digitální zemské TV vysílání (zkráceně DVB-T) by například v budoucnu mohlo nabízet prostřednictvím obrazovky možnost zpětné reakce diváka - například sázení, hraní her či využívání služeb e-governmentu, tedy vyřizování záležitostí spojených se státní správou. To již nyní u některých set-top-boxů umožňuje aplikace MHP. Ačkoliv se však tato funkce objevila již v roce 2005 nenašla dosud téměř žádné uplatnění - více viz rámeček. 

"Na mediální konvergenci moc nevěřím, každé médium má svou funkci, a je nezaměnitelná. Televizi a internet spolu nespojíte, protože když se chcete dívat na televizi, nechcete nic mačkat, ale jen přijímat, a to je klíčový kód," poznamenal šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media Daniel Köppl.

Čisté výdaje na internetovou reklamu letos podle odhadu agentury ARBOmedia stejně jako u rozhlasu dosáhnou 1,35 miliardy korun. To je v případě internetu zhruba o 28,9 procenta více než loni, z celkových výdajů na reklamu v masmédiích to představuje 6,8 procenta. Největší částka, celkem 9,15 miliardy Kč, tedy téměř polovina, poputuje do televizí, dalších šest a čtvrt miliardy pak do tištěných titulů.


Internet, nákupy a hlasování v televizi

Co je to MHP

Příjem digitální televize (DVB-T) nemusí pro diváka nutně znamenat pouhou pasivní konzumaci nabízených programů. Zatímco internet by tedy podle některých měl být více pasivní, digitální televize by naopak mohla být televize interaktivní. Díky aplikaci MHP lze na obrazovce sledovat plnohodnotné internetové zpravodajství (i bez počítače), účastnit se hlasování do nejrůznějších žebříčků, anket a hitparád, nakupovat ve virtuálních obchodech, riskovat v sázkové kanceláři, hrát hry nebo si třeba najít ukradené auto. K tomu všemu stačí dálkový ovladač, který se až na pár tlačítek neliší od toho dnešního k obyčejné televizi. Více o MHP si můžete přečíst v tomto velmi starém článku.


MHP neboli Multimedia Home Platform je otevřený standard, který umožňuje využívat interaktivní a multimediální služby prostřednictvím televizního přijímače.

Set-top box podporující MHP je vybaven zpětným kanálem, přes který je odesílán požadavek diváka (hlas do ankety, objednávka do obchodu apod. ). Tuner tedy musí být připojen k inetrnetu.

V současnosti neexistuje důvod, proč investovat do dražšího příjímače vybaveného touto technologií. Velmi pravděpodobně bude také tato technologie překonána.

Autoři: ,
 

Nejčtenější

Sexuálně nejvýkonnější vyzvědače přebrali československé rozvědce Sověti

Býval agent československé rozvědky v USA Karel Köcher

Československým komunistickým rozvědčíkům se ve špionáži proti Spojeným státům dlouho nedařilo. Nakonec ale zaznamenali...

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

Lokální předpověď počasí se razantně zpřesní, možná pomáhá i váš telefon

GRAF

Nejpřesnější lokální předpovědi počasí dnes nabízejí aplikace v našich telefonech - i proto, že s nimi samy pomáhají....

V Perském zálivu spustili největší baterii světa. Virtuální a bez lithia

Sodíko-sírové bateriové systémy japonské firmy NGK. Systém, který se vejde do...

Ve Spojených arabských emirátech byla připojena do sítě největší „virtuální“ baterie světa s obřím výkonem a úctyhodnou...

Tančík pro vnuka poručíka Grubera. Němci ho nasadili i proti Tálibánu

Lehké obrněné vozidlo Wiesel s 20mm kanonem

V množině bojových vozidel Bundeswehru nalezneme s trochou štěstí i malé, ale o to více zajímavé tančíky Wiesel. Do...

Další z rubriky

YouTube ztíží použití tlačítka dislike, aby se nezneužívalo

YouTube

YouTube vyzkouší, jak omezit vliv uživatelů, kteří se vyžívají v klikání na tlačítko s palcem dolů.

„Chlape, jsi přece vědec!“ Internetoví šmejdi nabízejí zázrak na počkání

Chcete zhubnout bez námahy? Zbohatnout bez jakýchkoli znalostí? Omládnout o...

Chcete zhubnout bez námahy? Zbohatnout bez jakýchkoli znalostí? Omládnout o patnáct let? Nebo platit méně za benzin...

Zuckerberg má radikální plán: Chce sloučit tři nejoblíbenější kecálky

Mark Zuckerberg, šéf společnosti Facebook, plánuje integraci hlavních...

Mark Zuckerberg chce sjednotit komunikační platformy WhatsApp, Messenger a Instagram, a podtrhnout tak svou dominanci...

Najdete na iDNES.cz