Räikkönen si do vysílačky postěžoval, že mu správně nefunguje motor.
Vettel na mokro umí - zajel nejrychlejší kolo závodu a ujíždí, také druhý Webber poodjel třetímu Barrichellovi.
Hamilton bojuje o šesté místo s Räikkönenem, nakonec to vypadá, že ho předjel.
Safety car je v boxech a závod byl odstartován.
1. Vettel - Red Bull
2. Webber - Red Bull +1
3. Barrichello - Brawn GP +2
4. Button - Brawn GP +3
5. Trulli - Toyota +4
6. Räikkönen - Ferrari +5
7. Hamilton - McLaren +6
8. Buemi - Toro Rosso +7
9. Heidfeld - BMW +8
10. Kovalainen - Renault +9
11. Massa - Ferrari +10
12. Nakadžima - Williams +11
Na konci tohoto kola pojede safety car do boxů.
Do boxů zajel i Alonso z druhého místa, po návratu safety car do boxů bude poslední.
Rosberg ze sedmého místa zajel do boxů a mění pneumatiky.
Do boxů k výměně pneumatik zajel Sutil z Force India.
Nad okruhem stále prší a podle předpovědi by měl déšť pokračovat.
Nico Rosberg hlásil do vysílačky týmu problémy s aquaplaningem na hlavní rovince.
Z trati za safety car vyjel i Sutil z Force India.
Se systémem obnovení brzdné energie KERS jedou Velkou cenu Číny pouze jezdci McLarenu a Heidfeld z BMW-Sauberu. Ferrari, Renault a další KERS kvůli zlepšení vyvážení stroje vymontovaly.
Massa vyjel na vodě z dráhy i za safety car, ale bez problémů se vrátil.
Pátý Button si do týmového rádia stěžoval na špatnou viditelnost.
Vody je na dráze hodně a za zadními koly monopostů se zvedají obrovské gejzíry vody, ale s prudkostí malajské bouře před čtrnácti dny se šanghajský deštík nedá srovnávat.
První kola za safety car by měla být nevýhodou pro jezdce, kteří mají v nádrži málo paliva, protože brzký vjezd do boxů je posune hodně dozadu. To platí pro druhého Alonsa i oba jezdce Red Bullu.
Za safety car se nesmí předjíždět a piloti si drží svá umístění vybojovaná v kvalifikaci.
Jezdci vyjeli za safety car ze startovního roštu.
Timo Glock a Robert Kubica, kteří měli startovat ze zadních pozici, začínají z boxů. To jim dává výhodu dotankovat a nastavit auto na mokrou dráhu.