Příběh Jeffa Bezose je, podobně jako tomu bylo u Henryho Forda, Sama Waltona nebo Steva Jobse v raných dobách jejich společností, mimořádně působivou výpovědí o cestě za úspěchem.
Bezos, nejbohatší muž světa, vybudoval jeden z nejefektivnějších strojů na peníze v dějinách. Nejenže obchodní model Amazonu obrátil sektor maloobchodu a cloudových služeb vzhůru nohama, ale stahuje svá chapadla i kolem mediálního a reklamního trhu a výraznou měrou rozrušuje současný stav technologií, ekonomiky, pracovního trhu a společnosti.
Kniha Bezonomie na základě bezprecedentních zákulisních informací od více než sto padesáti zdrojů z Amazonu i mimo něj odhaluje základní principy, jež Jeff Bezos využívá k prosazování své dominance.
Jde o posedlost zákazníkem, extrémní míru inovací a vedení společnosti s orientací na dlouhodobé cíle, to vše s podporou umělé inteligence.
Titul dále dokladuje, jak jsou tyto principy přejímány a napodobovány mnoha dalšími společnostmi ze Spojených států, Číny a jiných zemí. Autor knihy Brian Dumaine, zakladatel a šéfredaktor newyorské mediální společnosti High Water Press, předkládá výčet způsobů, jejichž prostřednictvím lze své podnikání před vlivem Amazonu ochránit.
Bezonomie především přináší odpověď na otázku zásadního významu: Jak Amazon a jeho napodobitelé ovlivňují naše životy a co se od nich můžeme naučit?