Příjezd do Pardubic s minutou zpoždění. Dnes jezdí vlaky všech dopravců podstatně přesněji než včera.
Leo Express začal jako první ze soukromníků jezdit i do Přerova, letos tu zastavují všechny jeho vlaky. Využívá toho, že jezdí obousměrnými jednotkami, takže otočení soupravy trvá jen čtyři minuty. Pro cestující může být ale nepříjemné, že z Prahy do Ostravy jedou část po směru jízdy a pak v protisměru.
Přední část jednotky Stadler Flirt má pro cestující i jinou nevýhodu: je u motoru, takže i hlučnější.
Leo Expressem se vracím zpět do Čech. Jízdenky za 99 korun zjevně zabírají: vlak je plně vyprodán, zbylo na mě poslední volné místo na nepříliš atraktivní čtyřsedačce v Kubíkově dětském oddílu. Místo dětí převažují studenti.
Se sedmi minutami zpoždění kvůli výluce přijíždím do Ostravy.
-
Snídaně dorazila za zhruba 15 minut. Její servírování mě poněkud překvapilo. Černý tác s dvěma miniaturními párky a k tomu velká papírová taška s pečivem, kečupem, hořčicí a marmeládou. Za 99 korun to není zrovna dobrý poměr cena / výkon. / Autor: Jan Sůra iDNES.cz
V pendolinu je možné si přes palubní portál jídlo objednat a rovnou zaplatit. Obsluha je přinese až na místo. Zkouším tedy objednávku Euro snídaně za 99 korun.
Od tragické nehody ve Studénce je patrná v rezervačních systémech i menší obliba prvního vozu ve směru jízdy. Dnes je situace podobná, první vůz je nejméně obsazený.
Pendolinem pokračuji dál na východ. Využívám tichý oddíl, tedy původní vůz první třídy. Ten se ale od druhé v pendolinu liší jen barvou sedaček.
S minimálním zpožděním přijíždím do České Třebové. Bezproblémová jízda.
Cestuji opět modernizovaným vozem Bdmpee, který vznikl přestavbou východoněmeckých vozů řady Bp. Šlo o jednu z největších modernizačních zakázek Českých drah, získala ji společnost Pars nova. Na rozdíl od včerejška je připojení k internetu naprosto bezproblémové.
Vlak EC Porta Moravica. Mezistátní vlak směřující do Varšavy. Kdysi se ČD posmívaly RegioJetu, že v začátku jezdil s krátkými soupravami, situace se postupně otočila. Tento vlak má pouze čtyři vozy, z toho tři druhé třídy.
Noční vlaky začal provozovat RegioJet mezi Českem a Slovenskem už loni, od aktuálního jízdního řádu jezdí každý den. Ve vlaku ze Slovenska je od Čadce noční klid až do Pardubic, cestující si mohou u posádky objednat buzení. Vlak byl zaplněn zhruba z poloviny. V ceně jízdenky je kromě kávy i croissant, posádka půjčuje deky.
Po krátké zajížďce do Žiliny se vracím zpět nočním RegioJetem do Česka.
Nočním vlakem Leo Express mířím na Slovensko. Soukromníci krátce po svém nástupu začali rozšiřovat spojení i směrem na východ. Vlak je sporadicky zaplněn, končí ve Spišské Nové Vsi.