Až budou vypuštěny první padáky, budou si muset poradit s 1,5 násobnou rychlostí zvuku.
Při průletu atmosférou a brždění o ni se teplota nosu a klapek stroje dostává až na 1 700 stupňů Celsia.
Podle zpráv z řídícího centra se podařilo záchranné lodi získat telemetrii z IXV a očekává se tak jeho dopad do moře na plánovaném místě.
IXV by se měl nyní pohybovat ve vyšších vrstvách naší atmosféry.
Let se blíží k závěru, raketoplán je již nedaleko místa přistání.
IXV nyní letí bez přímého kontaktu s zemí. Znovu se s ním podaří spojit až se krátce po 16té hodině dostane z vrstvy plazmatu obalující stroj, když se prodírá atmosférou. Pak už naváže spojení přímo s připravenou lodí Nos Aires
Raketoplán IXV se právě nachází nad Indií. Vše probíhá dle plánu.
O něco déle než 30 minut po startu se IXV dostal na nejvyšší pozici svého letu, když dosáhl výšky přes 410 kilometrů. Nyní se bude přibližovat k Zemi, do jejíž atmosféry má vstoupit zhruba ve 14:44.
Pozemní středisko v Turíně získalo stavové informace z raketoplánu. Nyní se aktualizují odhady místa přistání stroje. (opraveno)
11.února 2015 v 15:02, příspěvek archivován: 11.února 2015 v 15:10Mission control Turin now receiving status information from #IXV wingless spaceplane. Teams updating splashdown loc estimates
Programový ředitel IXV Giorgio Tumino potvrdil příjem signálu z raketoplánu přes pozemní stanici v Libreville v Gabonu.
-
Loď, která je připravena k vyzvednutí raketoplánu IXV, poté, co přistane v Tichém oceánu. / Autor: ESA
Již nyní je na předpokládaném místě dopadu připravena loď která vyzvedne raketoplán v Tichém oceánu.
IXV se oddělil od nosiče a nyní letí volným letem.
Patnáct minut po staru se IXV pohybuje ve výšce nad 300 km a už uletěl 5 350 km. Aktuální rychlost je přes 7 km/s.
Ve vzdálenosti dva tisíce km od startovní plochy a v čase osm minut po startu proběhl první zážeh posledního raketového stupně, modulu AVUM(Attitude Vernier Upper Module). Ten navádí náklad na cílovou dráhu, pak se pomocí šesti trysek na stlačený vzduch vrátí do atmosféry tak, aby bezpečně shořel a nestal se „kosmickým smetím“. (To je u moderních nosičů už běžná technologie.)