VISA Czech Top Shop 2022

Provozovny v Česku se po dlouhé uzavírce opět otevřely zákazníkům. Společnost Visa se proto spojila se soutěží pro české obchodníky Czech Top Shop, aby s novým oceněním oslavila postupný přechod země do stavu před pandemií.

VISA Czech Top Shop 2021

Vyhlašování výsledků Visa Czech Top Shop za rok 2021: zleva Lenka Jakešová (2. místo VCTS 2021, Albert), Petr Polák (Visa Country manager ČR), Marcel Gajdoš (Visa General Manager Czech, Hungary and Slovakia), Veronika Bártová (1. místo VCTS 2021, Super zoo), Jakub Karlíček (3. místo VCTS 2021, bikero).

Visa je běžnou veřejností často spojována jen s platebními kartami, ale pravda je taková, že jsme primárně technologickou společností v oblasti plateb. Neustále své služby a produkty zdokonalujeme a pro české obchodníky nabízíme opěrný systém, na který se mohou kdykoli obrátit. Ať už zrovna startují svůj nový byznys nebo vylepšují stávající provozovny. Doufáme, že prostřednictvím Visa Czech Top Shop představíme spotřebitelům další zajímavé prodejny v Česku a obchodníkům pomůžeme zlepšit zákaznickou zkušenost.

Marcel Gajdoš generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko

Každý měsíc jeden vítěz

Vítězové jsou vybíráni každý měsíc na základě bodového hodnocení provozoven prodeje a služeb od nezávislé komise inspektorů. Ta každý měsíc navštíví nominovanou skupinu provozoven a hodnotí zákaznickou zkušenost v osmi kategoriích:

  • Exteriér provozovny – upravenost a zajímavost
  • Koncept / design provozovny
  • Navigace / orientace v provozovně, případně oddělení či regálu
  • Vystavení / prezentace služeb
  • POP komunikace včetně probíhajících akcí
  • Cashless Friendly – podpora moderních způsobů placení
  • Digital Signage – využití digitálních nosičů
  • Personál – vhodný počet, ochota, aktivita a odbornost
Za rok 2021 také vyjde absolutní vítěz, kterého vybere odborná porota. Té předsedá Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Jméno provozovny roku Visa Czech Top Shop bude ohlášeno na začátku příštího roku.
Březen

JIP Bořanovice

„Naši inspektoři sáhli při hodnocení zákaznického zážitku z prodejny JIP v Bořanovicích k opravdu vysokým známkám. Při příjezdu k JIP nás přivítala krásná moderní velkoryse prosklená budova. Po vstupu na prodejní plochu nás zcela pohltil moderní koncept ve dřevě a kovu. Regálová čela jsou osazena velkoformátovými LCD obrazovkami, chlazená sekce ovoce a zeleniny je fyzicky oddělena skleněnou stěnou. Oddělení pečiva a lahůdek je výkladní skříní čerstvosti a pestrosti. Při předávání ocenění jsme měli velké štěstí, protože byla právě první den v provozu nová pec, která je jen a pouze na dřevo, to posouvá kvalitu pekařských výrobků hned o několik tříd výš.“

Únor

GrilCentrum WEBER Harfa

„Tato prodejna je pro milovníky grilování tím, čím je pro fanoušky vážné hudby Rudolfinum. Vysočanské GrillCentrum WEBER je vidět už z rušné Českomoravské ulice vedoucí kolem O2 areny, protože nad vchodem do dvora trůní impozantní třímetrová maketa grilu WEBER. Při vstupu budete mít po levé ruce GrillHouse – školu grilování. Ta se však otevírá jen v době kurzů. Za ní se vám pak otevřou dveře vlastní prodejny, která působí jako „svatyně“ grilování, kde na 400 m2 stojí jako malé oltáře grily všech typů a velikostí. Ale nejen to! Vpravo je velký oddíl všemožného nádobí a nářadí pro kuchaře, vlevo je vystavena široká škála italských vín. A uprostřed pak mrazák se steaky, krevetami a dalšími surovinami. Okamžitě po příchodu se vás ujme majitel ve firemním tričku Weber, který je živým důkazem tvrzení Fidela Castra, že kdo chce zapalovat, musí sám hořet. Přestože grilování je na konci řady činností, jimž by se náš inspektor, který prodejnu navštívil, chtěl věnovat ve volném čase, začal uvažovat o pořízení grilu. Třešinkou na dortu je velmi pěkný koutek s přehledem historie americké rodinné firmy Weber. GrilCentrum WEBER Harfa není jen prodejnou grilů a školou grilování, ale i instore marketingu!“

Leden

dm Černý Most

„Prodejna sítě drogerií dm v OC Černý Most působí velmi příjemným a profesionálním dojmem. Přivítala nás zcela otevřenou přední částí, ve které byl umístěn vkusný zelený totem s dezinfekcí a pokyny pro zodpovědné chování na vedle stojícím „áčku“. Milým prvkem je „dětský ostrůvek“, kde mohou rodiče zabavit své ratolesti. Také nás potěšila prezentace ekologické privátní značky na dřevěných bedýnkách ve farmářském stylu. Ocenili jsme i čepovací pult určený k opakovanému plnění nádob. Moderní punc dává prodejně velká LED obrazovka v rozměru 1,5 x 3 m. Výbornou koncovku pak zahrála paní pokladní, když našeho přísného inspektora přesvědčila k pořízení věrnostní kartičky. Zaznamenali jsme opravdu výborný zákaznický zážitek.“

Prosinec

Globus

„Tuto prodejnu GLOBUS v Čakovicích jsme navštívili v čase předvánočního shonu. Nedávno prošla výrazným remodelingem, na který jsme byli velmi zvědaví. Při příjezdu na parkoviště jsme sice žádnou změnu nezaznamenali, ovšem již ve velkých rotačních dveřích bylo první pěkné vystavení. Následně nás ještě před vstupem uvítal displej zobrazující aktuální ceny pohonných hmot na zdejší čerpací stanici. A pak se to stalo – nastal velmi příjemný šok z nejlépe označených sekcí, jaké jsme kdy viděli. Metrová svítící písmena jsou čitelná přes celou obrovskou prodejní plochu, která je díky nízkým regálům výborně přehledná. Bohatá nabídka vánočních dekorací pak vhodným způsobem vybízela k nákupům. Třešničkou na dortu byl dostatek personálu v úseku čerstvých potravin, a to dokonce ve slušivých uniformách s čepicemi a šátky. Zaznamenali jsme opravdu výborný zákaznický zážitek na světové úrovni.“

Listopad

Gian Carlo

„Poměrně nenápadnou prodejnu Gian Carlo firmy Opera Italia v pražské Široké ulici 8 do soutěže nominoval jejich acquirer (poskytovatel terminálu na platební karty) – EVO Payments. Jedná se o krásný salon s klasickými pánskými obleky a doplňky od italských rodinných firem. Interiér nás přenese do období „La Belle Époque“ před první světovou válkou, které máme u nás spojené s géniem Járou Cimrmanem. Velmi vlídný a profesionální pár asistentů člověka vtáhne do zapáleného rozhovoru o materiálech, střizích a způsobu vzniku outfitu dokonalého gentlemana. Skvělý servis, krásné produkty, retro prostředí v harmonii s moderními prvky – například stěna z pokojových květin či digitální reklama na LCD.“

Říjen

Douglas

„Prodejna Douglas v Palladiu je naprosto rovnocennou sestrou plně na úrovni rakouských či německých prodejních jednotek této sítě. Ve velkém pracuje s digitální navigací směřující ke světovým značkám, takže působí v mnoha případech jako „shop in shop“. Kromě tradičních vůní a kosmetiky zde můžete vyzkoušet i prémiové kolekce produktů, které byly dosud dostupné pouze v „monobrandových“ prodejnách v Pařížské ulici. Pro členy věrnostního programu Douglas je navíc připravena patnácti procentní sleva jako zvýhodnění nákupu v kamenné prodejně, což zážitek osobní návštěvy ještě umocňuje.“

Září

COOP

„Prodejna COOP v Žamberku je skvělou kombinací off-trade a on-trade provozovny. V krásném a moderním prostředí zákazníci velmi pohodlně nakoupí vše potřebné a pak si mohou dát výborné občerstvení v tamním bistru. To je doplněno velmi příjemnými čistými novými toaletami, a dokonce dětským koutkem ve formě průlezkové džungle. COOP vstoupil svou prodejnou v Žamberku do první ligy retailu v ČR.“

Srpen

eObuv

„Unikátní prodejna eObuv v OC Nový Smíchov je plně digitalizovaná. Co to znamená? Jedná se o futuristický koncept prodejny, kde není fyzicky vystavena ani jedna bota. Tato obchodní jednotka funguje jako velmi příjemné výdejní místo z budoucnosti, kde člověku naskenují nohu ve 3D a doporučí vhodnou velikost boty. Případně až na pohovku přinesou produkt, který si zákazník vybral na dotykové obrazovce. U každého modelu je k dispozici velký rozsah velikostí, což umožňuje přilehlý rozsáhlý sklad vybavený robotickým podavačem. Tím bylo dosaženo maximálního využití prodejní plochy, kde se nachází 30 zkušebních pohodlných pozic na moderních čalouněných pohovkách vybavených dotykovými displeji. Navíc je k dispozici dostatek dobře vyškoleného a ochotného personálu. Tím pádem je proces obsluhy rychlý a efektivní, ale nevytratil se příjemný lidský prvek.“

Červenec

CYBEX

„Plánovaná návštěva našich inspektorů první flagship store CYBEX přímo v srdci Prahy předčila veškerá očekávání. Samotný prostor prodejny v Široké ulici, ve kterém se snoubí jedinečný génius loci a dokonalý design s funkčností, bezpečím dětského zboží a vášní pro špičkovou módu. Vize značky For all tomorrow’s people ukazuje v celém prostoru udávající trendy pro moderní rodiče a uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Prodejna komunikuje vysoké standardy v oblasti designu, bezpečnosti a funkčnosti. Prostor je efektivně rozdělen mezi dvě patra. Ocenili jsme celou řadu speciálních služeb od vyhrazené VIP sekce pro předem rezervované, exkluzivní individuální schůzky po vlastní opravnu umožňující okamžitou péči o zákazníka. Dokonalost podtrhuje vysoce školený personál zajišťující špičkový servis a poskytující veškerou podporu. Luxus a moderní styl doplňují použité materiály a všudypřítomné LED obrazovky, na kterých je prezentováno značkové zboží.”

Červen

Super ZOO

„Zličínská vlajková loď sítě prodejen SUPER ZOO nás nadchla hned po vstupu. Uvítal nás moderní světlý interiér s nábytkem tvarovaným do oblých rámů, který připomíná styl kultovních výrobků firmy Apple. Všechny produkty i vystavená zvířátka byla výborně opečována, velmi nás zaujalo kruhové akvárium s rotujícími medúzami s polstrovanou lavičkou vybízející k usednutí a pozorování jako ve skutečné ZOO. Chytrým doplňkem je například také gravírovačka, na které si sami majitelé pejsků a kočiček mohou nechat vyrobit pro svého mazlíčka známku se jménem a kontaktem na sebe. V prodejně nezapomínají ani na zvířátka v útulcích. U útulkového stromu lze nalézt všechno, co potřebujete vědět o charitativních sbírkách pro zvířecí útulky.”

Květen

Albert

„Krásnou prodejnu Albert v Jesenici považujeme za ukázku best practice současné maloobchodní samoobsluhy. Design interiéru evokuje rustikální tržnici, hned u vchodu nás přivítal fresh bar s velmi lákavou nabídkou pestrého čerstvého (přestože byla neděle odpoledne) rychlého občerstvení. Moderní technologie – samoobslužné skenery zboží – vhodně kontrastují s dekorem dřeva, doplněným černým pozadím interiéru. Líbily se nám i násypníky na ořechy, respektive nákup váženého množství. Zákaznický zážitek velmi zpříjemňuje výrazné označení jednotlivých oddělení. Úplně v závěru nám milá paní pokladní velmi slušně nabídla založení věrnostní karty. Jen velmi těžko bychom hledali doporučení, co ještě vylepšit...“

Duben

„Vítězná prodejna bikero velmi šikovně převzala metody, které se osvědčily v instore marketingu FMCG zboží – využití nejcennější zóny, která je v úrovni očí zákazníka, vstupní zónu prodejny a také digitální reklamní nosiče. A to jak ve formě průhledného LED panelu ve výloze, tak interaktivního vystavení revolučního sedla All Wings formou cyklotrenažéru. Třetí vychytávkou, která nás ,dostala‘, je bikero box – geniálně jednoduchý samoobslužný systém pro převzetí a případně vyzkoušení zboží objednaného přes e-shop.“

Březen

„Vítězný DS Store Praha působí spíš jako galerie moderního umění než prodejna osobních vozů. Už jeho černá hliníková fasáda, jejíž vzorek nese logo značky DS, naznačuje exkluzivní pojetí tohoto unikátního konceptu. Uvnitř pak na nás dýchnou kůže, sklo a hliník, které velmi vhodně komunikují prémiovou pozici značky DS. Třešničkou na dortu je DS Virtual Vision – simulátor virtuální reality, který nás jako plášť kouzelníka Rumburaka přenese do středu Paříže. Tam nám pak nabídne neuvěřitelně realistickou prezentaci kompletní produktové řady vozů DS.“

Únor

GECO tabák–tisk velmi efektivně využívá každý kousek prodejní plochy, respektive stěny, své obchodní jednotky. Velmi pěkně také využívá digital signage, a to formou hned několika zobrazovacích panelů. K rychlosti odbavení zákazníků silně přispívá nasazení dvou ochotných prodavaček.“

Leden

„Jedná se o futuristické místo prodeje, respektive pobočku, poskytující unikátní, zcela robotizovaný systém bezpečnostních schránek. Zvenku působí fóliemi zakryté automatické dveře trochu nesrozumitelně. Ale uvnitř najdeme luxusní moderní interiér na pomezí vesmírné lodi Nostromo a operačního sálu. Personál je příjemný a profesionální včetně vkusného firemního oděvu, a je přítomen dokonce nepřetržitě, systémem 24/7. Skvělá ukázka POP marketingu.“

NAPSALI JSME

Malá elektroškoda je sázka na jistotu. U ojetiny dohlédněte na záruku baterie

Škoda Citigo, jakožto nejmenší a svého času i nejlevnější škodovka, není žádná neznámá. Ve výrobě byla v letech 2011 až 2020 a spolu s ní koncern VW vyráběl ještě malý vůz Volkswagen Up a Seat Mii....

Pražská prodejna Super zoo vyhrála první ročník soutěže Visa Czech Top Shop

Obchod s obuví, koly či automobily, potravinami, obleky nebo zverimex. Všechny tyto prodejny prokázaly, že kamenné obchody mají zákazníkům stále co nabídnout. V soutěži Visa Czech Top Shop uspěly...

Snažíme se, aby udržitelnost prostupovala všemi našimi aktivitami, říká zakladatel Vasky

Udržitelnost. Pojem, který rezonuje napříč celým světem obchodu a výroby. I proto, že na to zákazníci slyší. Český výrobce bot Vasky na ni ve své firemní strategii klade velký důraz už od chvíle, kdy...

Češi hojně digitalizují. V Evropě jsou však co do počtu platebních terminálů pod průměrem

Aniž by došlo ke kontaktu člověka s člověkem skrze peníze. Při platbách využívají lidé v Česku čím dál víc bezkontaktní metody. Na to samozřejmě reagují i podnikatelé, kteří své provozy postupně...

Bezhotovostní platby rostou. V obchodech začínají převládat

Pandemie mnoha firmám zkomplikovala podnikání. Někteří obchodníci proto začali přicházet s inovativními způsoby, jak si zákazníky udržet a umožnit jim bezpečně nakupovat. Zcela nové možnosti přinesly...

Máte ve svém okolí zajímavou prodejnu, kterou rádi navštěvujete? Nebo vás jen zaujala svým provedením či přístupem k zákazníkům? Nominujte ji do soutěže Visa Czech Top Shop 2021 e-mailem: .

Více informací o Visa Czech Top Shop naleznete na webu soutěže

Organizátorem Visa Czech Top Shop je retailový web

MístoProdeje.cz