Motorový vůz Slovenská strela
Autor: Technické muzeum Tatra
Josef Sousedík a motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
Autor: archiv autora
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Autor: Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Autor: Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Autor: Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Autor: Mezopravna Vsetín
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Detail legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Hana a Petr Kupkovi u jednoho z vyrobených sedadel pro Slovenskou strelu.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Sedadla pro Slovenskou strelu se vyrábějí od základu.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Výroba sedadel pro Slovenskou strelu se řídí čalounickými technologickými postupy jako v roce 1936.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Výroba sedadel pro Slovenskou strelu se řídí čalounickými technologickými postupy jako v roce 1936.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Detail kola legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu. Ještě letos by souprava mohla absolvovat první zkušební jízdy. Poté se stane součástí expozice v Kopřivné, kterou připravuje společnost Tatra Trucks.
Autor: ČTK
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
O stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry byl mezi lidmi velký zájem.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry před zahájením oprav
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
Autor: public domain
Motorový vůz Slovenská strela před Technickým muzeem Tatra
Autor: archiv autora, Technet.cz
Motorový vůz Slovenská strela, interiér
Autor: Technické muzeum Tatra
Motorový vůz Slovenská strela, karoserie
Autor: Technické muzeum Tatra
Vůz 001 neměl tolik štěstí jako jeho renovované dvojče. Po odstavení a nehodě již neexistuje.
Autor: Muzeum nákl. automobilů Tatra
Časopis železničář se v roce 1986 věnoval padesátému výročí Slovenské strely.
Autor: Archiv ČD