Motorový vůz Slovenská strela
Technické muzeum Tatra
Josef Sousedík a motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
archiv autora
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Mezopravna Vsetín
Ve firmě Mezopravna Vsetín zrekonstruovali pohon pro Slovenskou strelu (březen 2021).
Mezopravna Vsetín
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Detail legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Hana a Petr Kupkovi u jednoho z vyrobených sedadel pro Slovenskou strelu.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Sedadla pro Slovenskou strelu se vyrábějí od základu.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Výroba sedadel pro Slovenskou strelu se řídí čalounickými technologickými postupy jako v roce 1936.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Výroba sedadel pro Slovenskou strelu se řídí čalounickými technologickými postupy jako v roce 1936.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Detail kola legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu. Ještě letos by souprava mohla absolvovat první zkušební jízdy. Poté se stane součástí expozice v Kopřivné, kterou připravuje společnost Tatra Trucks.
Autor: ČTK
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
O stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry byl mezi lidmi velký zájem.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry před zahájením oprav
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
public domain
Motorový vůz Slovenská strela před Technickým muzeem Tatra
Autor: archiv autora, Technet.cz
Motorový vůz Slovenská strela, interiér
Technické muzeum Tatra
Motorový vůz Slovenská strela, karoserie
Technické muzeum Tatra
Vůz 001 neměl tolik štěstí jako jeho renovované dvojče. Po odstavení a nehodě již neexistuje.
Muzeum nákl. automobilů Tatra
Časopis železničář se v roce 1986 věnoval padesátému výročí Slovenské strely.
Archiv ČD