náhledy
Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Koroze bují jak na neošetřených a výrazně exponovaných místech, tak zcela skrytě, v početných dutinách karoserie.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Vladimír Trendl ukazuje na jedno z typických ložisek rzi ve spoji dvou dílů.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Velmi nebezpečné je rezavění nosníků karoserie a nechráněných potrubí. Citlivé jsou obecně také veškeré svary, které lze proti pronikání vlhkosti jen obtížně chránit.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tovární ochrannou vrstvu snadno rozrušíte třeba také nesprávným použitím heveru.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Na nanášení ochranného prostředku je auto nezbytné důkladně připravit. Začíná se odmontováním všemožných podvozkových krytů…
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
…a zevrubným umytím tlakovou vodou.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Je zapotřebí ochránit všechny části karoserie, na které nástřik nanášen nebude.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Do fólie se proto schová celá svrchní část karoserie…
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
…ale také brzdy nebo výfuk.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Nesmírně důležité je rovnoměrné nanesení dostatečného množství materiálu.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Po podvozku přichází na řadu dutiny. Odletující kamínky se do nich nedostanou, sůl, prach a vlhkost však ano. Pro bujení koroze ideální kombinace.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tradiční korozi lemů způsobuje fakt, že jde o extrémně namáhané místo, kde se stýká vnější a vnitřní část karoserie. Obtížně se chrání také vnitřky dveří, kam se snadno dostanou nečistoty a vlhkost.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Velkou péči si žádá také teplotními rozdíly značně namáhaná kapota, kde se vlhkost kumuluje v citlivé přední části. Také pro ošetření jejích dutin se užívá přípravek na bázi vosku, který dobře vzlíná a zároveň odpuzuje vlhkost.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Profesionální dílny dokážou vhodným způsobem ochránit také další komponenty – například výfuk.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Vzniklý elastický film vyžaduje alespoň 24 hodin schnutí.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Čím častěji bude nástřik aplikován, tím menší budou náklady na jeho obnovení.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Dodatečné ošetření podvozku dnes volí i majitelé zcela nových aut.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tam, kde to ještě jde, se před nástřikem obrousí povrchová koroze, místo je následně ošetřeno speciálním přípravkem.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
A jde se na věc. Každičké místo podvozku je v záři silných zářivek ošetřeno přípravkem s tixotropními vlastnostmi, vytvářejícím černý, pevný, ale elastický voskový film.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz