To potvrzuje i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „Dnes jsme úplně jinde než před pár měsíci. Od druhé poloviny loňského roku výrobní kapacity konečně začaly reflektovat požadavky trhu. Opět máme co prodávat a můžeme našim zákazníkům nabídnout akční ceny. A ty jsou v současné době opravdu zajímavé. Do nového roku jsme vstoupili se zajímavými bonusy, které dáváme k modelům Peugeot 208, 308, 308 SW a 408. Naše nabídka je tak velmi atraktivní.“
Jedním z největších lákadel je bezpochyby sedmimístné SUV Peugeot 5008. To se aktuálně prodává za necelých 700 tisíc korun. Za nejluxusnější verzi GT v tak zvaně „plné palbě“ zaplatíte 899 tisíc korun. Pětiletá záruka je přitom zdarma. Přitom ještě před rokem se stejný model prodával o 200 tisíc dráž, top verze dokonce o závratných 256 tisíc!
Poohlížíte-li se po něčem menším, můžete zkusit malý městský model 208 za 375 000 Kč. Nemáte-li dost na vašem bankovním účtu a zároveň se nechcete zadlužovat, můžete si tento svěží, kompaktní a ultramoderní vůz pořídit i na operativní leasing za cenu pod šest tisíc korun měsíčně. S tímto typem financování navíc budete jezdit zcela bez starostí. V ceně totiž máte povinné ručení i havarijní pojištění.
Pokud zvažujete koupi elektromobilu, jsou zde možnosti, jak nakoupit za dobrou cenu. To říká i Marco Venturini: „Elektrické vozy jsou důležitou součástí strategie značky Peugeot. Chceme tuto technologii co nejvíce zpřístupnit klientům, a proto jsme snížili cenu našich elektromobilů o desítky tisíc korun. Jeden z nejprodávanějších elektrických vozů, Peugeot e-208, jsme zlevnili o 120 tisíc korun.“
Snížení cen elektromobilů je dobrou zprávou hlavně pro firmy. Ty totiž od letošního roku mohou na nákup bezemisních vozů čerpat dotace až 300 000 Kč. Ovšem i pro soukromé klienty může být nákup vozu dobíjeného ze sítě velmi zajímavý. To se týká zejména domácností, které si pořídily solární panely. Jen za první pololetí loňského roku jich v Česku bylo skoro padesát tisíc. Rekordní zájem o fotovoltaiku táhl dotační program Nová zelená úsporám. Podpořil nejen instalaci solárních elektráren, ale také wallboxů. Díky tomu bude řada motoristů, kteří si pořídí elektrický nebo plug-in hybridní vůz, moci jezdit od jara do brzkého podzimu takřka zadarmo.
A jak se budou vyvíjet ceny aut v roce 2024? Podle Marca Venturiniho se udrží na současné úrovni, možná dokonce ještě kousek spadnou. Důležitým faktorem ale bude nabídka pohonů. Řada dříve populárních motorů totiž v důsledku nových emisních norem z trhu zcela zmizí. Jak se omezení nabídky promítne do poptávky, to ukáže čas.