Praga V3S dělostřelců v Jincích
Vladimír Šandor AČR 13dp
Letitý univerzální nákladní automobil Praga V3S
Vojenské technické muzeum Lešany
Praga V3S dělostřelců v Jincích
Vladimír Šandor AČR 13dp
Praga V3S dělostřelců v Jincích
Vladimír Šandor AČR 13dp
Legendární Praga V3S, která sloužila a dodnes u některých jednotek armády slouží, byla známa svoji průchodností terénem
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Trubači na automobilu Praga V3S uvádějí zástupce motostřeleckého vojska
František Váca
Mobilní rušič MORUŠ české armády na zastaralé platformě Praga V3S. Vozidlo se daří udržovat jen díky šikovnosti techniků
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz
Mobilní rušič MORUŠ české armády na zastaralé platformě Praga V3S
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz
Mobilní rušič MORUŠ české armády na zastaralé platformě Praga V3S
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz
Praga S5T a Praga V3S
FORTEPAN / Nagy Gyula, CC BY-SA 3.0
130mm raketomet vz. 51 na podvozku Praga V3S ve výzbroji ČSLA
MO ČR
130mm raketomet vz. 51 na podvozku Praga V3S
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
130mm raketomet vz. 51 na podvozku Praga V3S
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
130mm raketomet vz. 51 na podvozku Praga V3S
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Stará Praga V3S a nová Tatra 81. Armáda ukazuje na Hradčanském náměstí, jak se proměnila její technika a výzbroj za uplynulých dvacet let
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz
Praga V3S: ruční pohon stěračů
Autor: MF DNES
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Na základní rám se upevňovaly různé nástavby. V manuálu bylo zdůrazněno, že rám se nesmí nijak vyztužovat, aby byla zachována jeho pružnost.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Nastartovat vejtřasku, zvlášť v mrazech, vyžadovalo zkušeného řidiče. Ovládání není nic pro třasořitky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Díky originální konstrukci nápravových převodovek (nápravy jsou umístěny vysoko nad osou otáčení kol) má velkou světlost podvozku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední nárazník je z jednoho kusu a ze stejného materiálu jako rám vozidla.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Každá náprava má vlastní hnací hřídel. vejtřaska se tak obejde bez mezinápravového diferenciálu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Část motoru byla přístupna po odklopení krátké přední kapoty. Při větších opravách bylo třeba odkrytovat středový tunel v kabině. Celá kabina šla také odklopit dopředu, to už bylo těžší.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S je nejdéle sloužící armádní vozidlo Československa
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Už jen na startování potřebujete školení. Ta páčka u okna vedle přístrojovky je ruční plyn.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Na pohodlí zapomeňte. Sedačka je údajně polohovatelná. Můžete si ji prý přemontovat o kousek dopředu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Otočit klíčkem "bošákem" (napravo) a pak startovat páčkou "spouštěčem".
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Dálková světla se přepínala sešlapávacím přepínačem na podlaze vedle spojky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Udržet volant při delší jízdě vyžadovalo opravdu hodně síly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Obě zadní nápravy Pragy V3S měly vlastní hnací hřídel
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na střeše kabiny můžete najít velitelský poklop, který však posádka používala i k odvětrávání
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Mezi nástavbami, které měli na vejtřaskách vojáci v garážích najdete i kovářskou dílnu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vojáci měli celou brožurku s přehledem nástaveb na svůj speciál. Najdete tam sklad dřeva i zubařskou ordinaci. Ty se zachovaly poslední dvě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: K nesmrtelné pragovce existuje spousta manuálů, technických příruček, plánů udržby. Traduje se, že k opravě potřebujete akorát kladivo, šroubovák a pár klíčů.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Odpružení obstarávají listové pružiny.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vejtřaska "četla noviny" sáním motoru. K tomu bylo třeba sundat kryt z "hrnce" - na fotce nalevo. Vpravo je pak vidět "zásuvka" na startovací kabely, kterými se propojovaly dvě V3S.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Řadový šestiválec vznikl rozpůlením tatrováckého dvanáctiválce.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Originální lékarnička Pragy V3S. V pozadí je chladicí ventilátor nezničitelného šestiválce.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vejtřaska má velké množství mazacích míst, která je třeba pravidelně kontrolovat.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vojenská provedení měla velmi často naviják, poháněl se další hřídelí přímo od převodovky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz