náhledy
Zabalení letounů L-159 předcházela zkouška, při níž se technologie testovala na prototypu stojícím venku. Prototyp nicméně už nelétá. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Obal je podle Aera tak funkční, že by letouny mohly parkovat i venku. Neochránil by je ale před silným větrem a protože nejsou kotvené, mohly by se poškodit. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Hlavní úspora obalové technologie podle Aera spočívá v tom, že stroj po technické stránce ztrácí na hodnotě jen zcela minimálně. Na údržbu také stačí méně lidí. Rozhodujícím (tedy nejdražším) prvkem, o nějž je třeba pečovat, je motor. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Alky už jednou byly „přebalené“ a nyní jsou v půlce druhého cyklu této ochrany. Kontrola po prvním cyklu neodhalila jedinou závadu. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
„Přebalování“ 36 strojů, které jsou v Aeru zakonzervované, trvalo před rokem od ledna do května. Technici pracovali vždy na více strojích najednou, součástí výměny obalu byly i motorové zkoušky. Příští přebalování čeká alky v roce 2013. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
V montážní hale číslo 3 se kontrolují a modernizují letouny českých vzdušných sil. Ty aktivní, které létají. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Alky mají moderní americkou avioniku, což je důvod, proč je Češi nemohou zkoušet prodat kdekoliv ve světě. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Takovou radost, že by se mohl potěšit moderními americkými přístroji, totiž USA například venezuelskému prezidentovi Hugovi Chávezovi udělat nechtějí (na snímku pohled do prototypu dvoumístné verze, 3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Pohled do trupu letounu v péči mechaniků. Olétané alky se do Vodochod vracejí kvůli nezbytným pravidelným kontrolám, po nich si je zase letectvo přebírá (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Hala číslo 3, v níž se odehrávají pravidelné kontroly létajících L-159, pochází z 50. let. V Aeru Vodochody je jednou z nejstarších budov (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Generálka motoru by nebyla levná. Motor se musí rozebrat, zkontrolovat lopatky, najít případné trhliny... V Aeru zatím žádný motor na generálku neposílali, ale jen inspekce horkých částí (část kontroly) na prototypu vyšla na půl milionu dolarů. Při dnešním kurzu asi 9,5 milionu korun. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
V Aeru ostatně na generálku motoru ani nejsou vybaveni. Na rozdíl třeba od Čáslavi, jejíž zařízení považují pracovníci Aera za technicky velmi dobře vybavené. Stíhací základna si tak může „generálkovat“ motory sama. Jinak by se L-159 musely posílat na Tchaj-wan, kde Američané spoluvlastní certifikovanou opravnu. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Stroje jsou uzemněné, aby je nepoškodil výboj statické elektřiny. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
„Mašinky,“ jak viceprezident Aera Petr Kudrna důvěrně říká uskladněným letounům, mají jakési sundávací bačkůrky. Pro případ, že by bylo potřeba je někam přesunout. Nemusí se tak v tom případě rozbalovat celý stroj. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA