náhledy
Některé části mají přes sto let, takže pamatují ještě císaře Františka Josefa I. To platí zejména o kompresorovně vybavené monumentálními stroji z roku 1911.
Autor: Muzeum města Ústí nad Labem
Největší stroje mají setrvačné litinové kolo o průměru skoro tři metry a hmotnosti 7 až 8 tun.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Historické zařízení bylo v denním provozu do konce osmdesátých let 20. století. Ani pak nebylo vyřazeno, udržovali ho dál jako zálohu.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Zachované historické vodíkové kompresory jsou jedinými svého druhu v Evropě.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Ústečtí muzejníci se snaží před sešrotováním zachránit technické strojní památky, které se v budově někdejší ztužovny nacházejí.
Autor: Muzeum města Ústí nad Labem
Historické vodíkové stroje zamířily po rozebrání do depozitáře ústeckého muzea.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Více než sto let staré historické zařízení na výrobu vodíku zůstalo zachováno až do současnosti.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Ty největší stroje mají setrvačné litinové kolo o průměru skoro tři metry a hmotnosti 7 až 8 tun.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Historické zařízení se v budoucnu stane součástí expozice, která vznikne přímo v depozitáři ústeckého muzea ve čtvrti Klíše.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Na převoz velkých a těžkých dílů historických strojů bylo potřeba zajistit speciální techniku.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Historické stroje váží dohromady kolem 50 tun. Jejich přesun potrvá několik dní.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Historické vodíkové kompresory zamířily z areálu bývalých Schichtových závodů do depozitáře ústeckého muzea.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA