náhledy
Nejmodernější lodě císařské flotily – bitevní lodě třídy Tegetthoff v doprovodu torpédoborců třídy Tátra na dobové pohlednici.
Autor: public domain
Torpédoborce Tátra a Balaton v loděnicích Ganz-Danubius v Porto Ré.
Autor: public domain
Francouzský torpédoborec Matelot Leblanc, bývalý rakousko-uherský Dukla
Autor: public domain
Torpédoborec Orjen už v italských službách pod názvem Pola
Autor: public domain
V letech 1904 – 1913, tedy za „panování“ pokrokového admirála Rudolfa Montecuccoliho (1843 – 1922), rakousko-uherské loďstvo posílily nové typy bitevních lodí, torpédoborce, ponorky a námořní letectvo.
Autor: public domain
Parní turbína vynálezce Charlese Parsonse z roku 1894
Autor: public domain
Monopolním dodavatelem dělové výzbroje pro válečné loďstvo byla Škoda Plzeň. Na snímku montáž dělové věže pro bitevní loď třídy Tegetthoff.
Autor: public domain
Chlouba maďarského národa, bitevní loď Szent István, byla v loděnicích Ganz-Danubius ve Fiume spuštěna na vodu v lednu 1914 a za rok byla bez jakýchkoli testů zařazena do služby. Tři sesterské a řádně vyzkoušené lodě vyrobené v Terstu v té době už dávno sloužily.
Autor: public domain
Bitevní loď Szent István 10. června 1918 u ostrova Premuda potopil italský torpédový člun MAS-15. Závěrečnou část zkázy z paluby sesterské lodi Tegetthoff natočil filmový fanoušek poručík Josef Meusburger.
Autor: public domain
Rakousko-uherská bitevní loď Radetzky
Autor: public domain