Nefunkční model budoucí stíhačky Avia B.35 v měřítku 1:1 vystavený na Národní letecké výstavě v Průmyslovém paláci v Praze roku 1937
public domain
Avia B.35, první prototyp s kovovou dvoulistou vrtulí (na stroji se během krátké doby, než byl zničen, zkoušely asi čtyři typy vrtulí. Zpočátku neměl letoun výsostné znaky na křídle. První prototyp byl opatřen na horních a bočních plochách novou kamufláží, která měla u našich letadel v blízké budoucnosti nahradit barvu khaki.
sbírka Václava Šorela
Avia B.35, první prototyp
sbírka Václava Šorela
Avia B.35, první prototyp s dřevěnou dvoulistou vrtulí. Všimněte si také chybějící výzbroje, a to nejen kanonu, ale ani do výstřelných žlábků nad motorem zatím neústí hlavně kulometů. Výzbroj byla nainstalována až po výměně motoru za kanonovou verzi a předání ke zkouškám do VTLÚ.
public domain
Avia B.35, první prototyp
sbírka Václava Šorela
S novou československou stíhačkou se v roce 1938 seznámila zahraniční veřejnost na letecké výstavě v Paříži, která byla zahájena 25. listopadu. Letoun zde byl prezentován prostřednictvím modelu a obrazových materiálů. Zajímavá je zpráva vydaná u této příležitosti dne 27. listopadu tuzemským tiskem (v různých periodikách textově identická), která uvádí, že B.35 je mezitím podrobován zkouškám ve VTLÚ. Ve skutečnost byl v čase zahájení výstavy první prototyp zničen havárií (22.11., a druhý ještě nebyl dokončen. (vlevo Národní listy, vpravo Polední list)
public domain
Avia B.35, druhý prototyp
sbírka Václava Šorela
Avia B.35, třetí prototyp (později prototyp B.135)
public domain
Prototyp Avia B.135 vzniklý úpravou třetího prototypu B.35