náhledy
Propagační fotomontáž stíhačky Avia B.35 (první prototyp)
Autor: public domain
Nefunkční model budoucí stíhačky Avia B.35 v měřítku 1:1 vystavený na Národní letecké výstavě v Průmyslovém paláci v Praze roku 1937
Autor: public domain
Avia B.35, první prototyp s kovovou dvoulistou vrtulí (na stroji se během krátké doby, než byl zničen, zkoušely asi čtyři typy vrtulí. Zpočátku neměl letoun výsostné znaky na křídle. První prototyp byl opatřen na horních a bočních plochách novou kamufláží, která měla u našich letadel v blízké budoucnosti nahradit barvu khaki.
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.35, první prototyp
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.35, první prototyp s dřevěnou dvoulistou vrtulí. Všimněte si také chybějící výzbroje, a to nejen kanonu, ale ani do výstřelných žlábků nad motorem zatím neústí hlavně kulometů. Výzbroj byla nainstalována až po výměně motoru za kanonovou verzi a předání ke zkouškám do VTLÚ.
Autor: public domain
Avia B.35, první prototyp
Autor: sbírka Václava Šorela
S novou československou stíhačkou se v roce 1938 seznámila zahraniční veřejnost na letecké výstavě v Paříži, která byla zahájena 25. listopadu. Letoun zde byl prezentován prostřednictvím modelu a obrazových materiálů. Zajímavá je zpráva vydaná u této příležitosti dne 27. listopadu tuzemským tiskem (v různých periodikách textově identická), která uvádí, že B.35 je mezitím podrobován zkouškám ve VTLÚ. Ve skutečnost byl v čase zahájení výstavy první prototyp zničen havárií (22.11., a druhý ještě nebyl dokončen. (vlevo Národní listy, vpravo Polední list)
Autor: public domain
Avia B.35, druhý prototyp
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.35, třetí prototyp (později prototyp B.135)
Autor: public domain
Prototyp Avia B.135 vzniklý úpravou třetího prototypu B.35
Autor: sbírka Václava Šorela
Prototyp Avia B.135 vzniklý úpravou třetího prototypu B.35
Autor: Archiv VZLÚ
Avia B.135 bulharského letectva
Autor: public domain
Stíhačky Avia B.135 bulharského letectva
Autor: public domain