náhledy
Na některých ze seafirů prvních verzí vidíme pod přídí velký protiprachový filtr Vokes. K přestavbě poskytnuté spitfiry totiž někdy přišly i v provedení „Trop“ určeném k provozu z pouštních letišť (obecně z letišť v suchém prašném prostředí).
Autor: public domain
Na některých ze seafirů prvních verzí vidíme pod přídí velký protiprachový filtr Vokes. K přestavbě poskytnuté spitfiry totiž někdy přišly i v provedení „Trop“ určeném k provozu z pouštních letišť (obecně z letišť v suchém prašném prostředí).
Autor: public domain
Palubní stíhačky typu Seafire s pevným (nesklopným) křídlem se na modernější letadlové lodi HMS Formidable (viz foto) nevešly na výtahy mezi hangárovou a letovou palubou. Proto musely spočívat na letové palubě, a aby moc nepřekážely, trčely nad moře uchycené na speciální konstrukci. Starší lodě HMS Furious a HMS Argus disponovaly výtahy tvarově dimenzovanými pro letouny s nesklopnými křídly, a tak tyto lodě mohly i seafiry s nesklopným křídlem ukrýt na hangárovou palubu.
Autor: Imperial War Museums
Palubní stíhačky typu Seafire na letadlové lodi HMS Argus během operace Torch. Loď postrádala klasickou ostrovní nástavbu.
Autor: Imperial War Museums
Seafire Mk.IIC při zkouškách s pomocnými startovacími raketovými motory RATOG (Rocket Assisted Take Off Gear). Celá věc se startovacími „raketami“ u seafirů zkouškami skončila, protože zkrátka v běžném provozu potřeba nebyly.
Autor: public domain
Seafire Mk.III byl prvním z typové řady těchto palubních stíhacích letounů, který dostal sklopná křídla. Sklápění prováděla pozemní obsluha manuálně.
Autor: public domain
Prototyp Seafire Mk.III
Autor: Imperial War Museums
Palubní stíhačky Supermarine Seafire, letadlová loď HMS Argus
Autor: Imperial War Museums
Palubní stíhačky Supermarine Seafire, letadlová loď HMS Furious
Autor: Imperial War Museums
Palubní stíhačka Supermarine Seafire
Autor: Imperial War Museums
Palubní stíhačky Supermarine Seafire
Autor: public domain
Palubní stíhačka Supermarine Seafire
Autor: public domain
Palubní stíhačky Supermarine Seafire se používal i k útokům na pozemní cíle, zde vidíme stroj verze Mk.III vyzbrojený neřízenými raketami.
Autor: public domain
Palubní stíhačky Supermarine Seafire Mk.XVII
Autor: public domain
Po válce se seafiry objevily i u několika málo zahraničních uživatelů, kdy nejvýznamějším byla Francie. Francouzské námořní letectvo (Aéronavale) dostalo nejprve Seafiry Mk.III a následně i Seafiry Mk.XV. Na fotografii vidíme Seafire Mk.III na palubě letadlové lodě Arromanches.
Autor: public domain
Palubní stíhačka Supermarine Seafire Mk.47
Autor: public domain
Letouny Supermarine Seafire a vzadu Fairey Firefly, letadlová loď HMS Triumph
Autor: public domain
Letouny Supermarine Seafire, letadlová loď HMS Triumph
Autor: public domain
Ještě dnes několik seafirů létá jako historické stroje primárně nasazované na leteckých dnech.
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Seafire Mk.XVII
Autor: Tim Spouge, CC BY-ND 2.0