Naši letci a upravená Avia B.534 pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu v roce 1937
gonzoaviation.com
František Peřina v kokpitu soutěžní Avie B.534, mezinárodní letecký mítink v Curychu 1937
Autor: archiv, Technet.cz
Avia Bk.534
gonzoaviation.com
Výroba stíhaček Avia B.534
sbírka Václava Šorela
Detail motoru instalovaného do Avie B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Další z řady nehod, které potkaly Avie B.534 během služby.
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avie B.534 na letišti v Hradci Králové
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 příslušící k 4. leteckému pluku
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Řada Avií B.534 na letišti v Pardubicích
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 opět v poněkud nelichotivé pozici
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Nehody se nevyhýbaly ani Aviím B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Jedna z hal Avie fotografovaná z továrního letiště stejné firmy, vlevo před halou vidíme stíhačku Avia B.534, velký dvoumotorový stroj v hale je bombardér Aero MB.200, zcela vlevo vykukuje další Avia B.534 a naopak vpravo je pak zřetelná stíhačka Škoda D.1.
sbírka Václava Šorela
Nejmodernější československé předválečné stíhačky typu Avia B.534 sloužily u Četnických leteckých hlídek od roku 1937. Na své úkoly svými letovými výkony mnohdy nestačily.
Muzeum Policie České republiky
Smutný pohled na letiště v tehdejším Německém Brodě v druhé půlce března 1939. Němci zabavují čs. letadla, před hangárem je četnická Avia B.534, v hangáru jsou bombardéry Aero MB.200.
Státní okresní archiv Havlíčkův Brod
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 verze IV v barvách Luftwaffe
public domain
Avia B.534 verze IV v barvách bulharského letectva
gonzoaviation.com
Avia B.534 v barvách Slovenských vzdušných zbraní
public domain
Částečná replika Avie B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Alan Wilson, Creative Commons
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Velitel Polní letky 42 npor. Jaroslav Hlaďo
sbírka Jiřího Rajlicha.
V roce 2019 bývalé polní letiště Netluky čirou náhodou opět ožilo. Aniž by znal jeho minulost, vybral si ho po dohodě s vlastníkem pozemku pilot Miloš Kolář pro příležitostné přistávání v blízkosti Uhříněvsi se svým ultralehkým letadlem. V jeho navigačním programu ho lze vidět jako přistávací plochu Netluky.
archiv Miloše Kováře
Pohled na západní stranu bývalého polního letiště Netluky
Aleš Vašíček
Pohled z jihu na někdejší polní letištní plochu Netluky dnes znesnadňuje bariéra z kopřiv.
Aleš Vašíček
Pohled na jižní stranu bývalého polního letiště Netluky
Aleš Vašíček
Pohled na bývalé polní letiště Netluky ze západu od silnice
Aleš Vašíček
Budovy hospodářského komplexu Netluky při pohledu západním směrem. Na obzoru se rýsuje Praha
Aleš Vašíček
Pohled na jižní část někdejší polní letištní plochy Netluky
Aleš Vašíček
Bývalá polní letištní plocha v blízkosti hospodářského dvora Netluky. Při všeobecné mobilizaci v září 1938 zde bylo umístěna Letka 42 v čele s pilotem Jaroslavem Hlaďou.
Aleš Vašíček
Hospodářský dvůr Netluky. Bývalé polní letiště se nachází za silnicí vpravo.
Aleš Vašíček
Do Netluk se lze dostat jednoduše i autobusem pražské MHD.
Aleš Vašíček
Avia B.534, první prototyp (B.534.1)
public domain
Avia B.534, druhý prototyp
public domain
Avia B.534, druhý prototyp
public domain
Reklamní tisk letecké továrny Avia s využitím stylizované kresby stíhačky Avia B.534
public domain
Avia B.534 verze I
gonzoaviation.com
Avia B.534, verze I
public domain
Avia B.534, verze I
public domain
Avia B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Detail „vnitřností“ Avie B.534.7
sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Avia B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 verze I (zde konkrétně poslední vyrobený kus této verze, výrobní číslo B.534.101). Stroj patří leteckému učilišti, viz trupové označení s písmenem „c“.
gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II
gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II, pohled na instalaci kulometů. Na každém boku trupu byly dva 7,92mm kulomety. Podobně to měly i B.534 verze III a verze IV.
gonzoaviation.com
Avia B.534
sbírka Václava Šorela
Avia B.534, verze III
public domain
Avia B.534 verze III
gonzoaviation.com
Avia B.534
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Upravené letouny Avia B.534 pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu v roce 1937
gonzoaviation.com