I když by to dnes už asi nikoho ani nenapadlo, právě někde v těchto místech, u ulice Bolevecká na Praze 15, se nacházelo polní letiště Horní Měcholupy. Sem byly v době mobilizace 1938 přesunuty Letky 40 a 41 s celkovým počtem 22 letounu Avia B.534
Autor: Aleš Vašíček
I když by to dnes už asi nikoho ani nenapadlo, právě někde v těchto místech, u ulice Bolevecká na Praze 15, se nacházelo polní letiště Horní Měcholupy. Sem byly v době mobilizace 1938 přesunuty Letky 40 a 41 s celkovým počtem 22 letounu Avia B.534
Autor: Aleš Vašíček
Nehody se nevyhýbaly ani Aviím B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
I když by to dnes už asi nikoho ani nenapadlo, právě někde v těchto místech, u ulice Bolevecká na Praze 15, se nacházelo polní letiště Horní Měcholupy. Sem byly v době mobilizace 1938 přesunuty Letky 40 a 41 s celkovým počtem 22 letounu Avia B.534
Autor: Aleš Vašíček
Avia B.534, verze I
Autor: public domain
Bývalé polní letiště Polní letky 44 nedaleko obce Polerady (v pozadí). Velitelem letky byl v době všeobecné mobilizace v září 1938 slavný letecký akrobat, olympionik František Novák.
Autor: Aleš Vašíček
Poručík František Novák po návratu z leteckých závodů v Curychu v roce 1937
Autor: sbírka Jiřího Rajlicha
Pole za kolejemi je místem bývalého polního letiště Polní letky 44 nedaleko obce Polerady (v pozadí). Velitelem letky byl v době všeobecné mobilizace v září 1938 slavný letecký akrobat, olympionik František Novák.
Autor: Aleš Vašíček
Hned v blízkosti pole, které v září 1938 posloužilo jako polní letiště Polerady Letky 44 velitele Františka Nováka, leží trať se zastávkou.
Autor: Aleš Vašíček
Pohled na pole, které v září 1938 posloužilo jako polní letiště Polerady Letky 44 velitele Františka Nováka. Obec Polerady je vidět v na obzoru.
Autor: Aleš Vašíček
Na poli tomto poli u Cvrčovic se v září 1938 nacházelo polní letiště mobilizovaných Polních letek 43 a 50. Zástavba v dálce je nová, stejně tak lze předpokládat, že před 85 lety tu nebylo ani vedení vysokého napětí.
Autor: Aleš Vašíček
Deset let starý pohled na pole mezi Cvrčovicemi a Podolankou. V pozadí, ukryté stromy, Cvrčovice. Po pravé straně nová výstavba Podolanky. Někde v těchto místech se nacházelo polní letiště československé armády v době zářijové mobilizace.
Autor: Michal Plavec
Na poli tomto poli u Cvrčovic se v září 1938 nacházelo polní letiště mobilizovaných Polních letek 43 a 50. Zástavba v dálce je nová, stejně tak lze předpokládat, že před 85 lety tu nebylo ani vedení vysokého napětí.
Autor: Aleš Vašíček
Avia B.534, první prototyp (B.534.1)
Autor: public domain
Avia B.534, druhý prototyp
Autor: public domain
Avia B.534, druhý prototyp
Autor: public domain
Reklamní tisk letecké továrny Avia s využitím stylizované kresby stíhačky Avia B.534
Autor: public domain
Avia B.534 verze I
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534, verze I
Autor: public domain
Avia B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Detail „vnitřností“ Avie B.534.7
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Avia B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 verze I (zde konkrétně poslední vyrobený kus této verze, výrobní číslo B.534.101). Stroj patří leteckému učilišti, viz trupové označení s písmenem „c“.
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II, pohled na instalaci kulometů. Na každém boku trupu byly dva 7,92mm kulomety. Podobně to měly i B.534 verze III a verze IV.
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.534, verze III
Autor: public domain
Avia B.534 verze III
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534
Autor: public domain
Avia B.534
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534
Autor: ČTK
Avia B.534
Autor: Profimedia.cz
Upravené letouny Avia B.534 pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu v roce 1937
Autor: gonzoaviation.com
Naši letci a upravená Avia B.534 pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu v roce 1937
Autor: gonzoaviation.com
František Peřina v kokpitu soutěžní Avie B.534, mezinárodní letecký mítink v Curychu 1937
Autor: archiv, Technet.cz
Avia Bk.534
Autor: gonzoaviation.com
Výroba stíhaček Avia B.534
Autor: sbírka Václava Šorela
Detail motoru instalovaného do Avie B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Další z řady nehod, které potkaly Avie B.534 během služby.
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avie B.534 na letišti v Hradci Králové
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 příslušící k 4. leteckému pluku
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Řada Avií B.534 na letišti v Pardubicích
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 opět v poněkud nelichotivé pozici
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Jedna z hal Avie fotografovaná z továrního letiště stejné firmy, vlevo před halou vidíme stíhačku Avia B.534, velký dvoumotorový stroj v hale je bombardér Aero MB.200, zcela vlevo vykukuje další Avia B.534 a naopak vpravo je pak zřetelná stíhačka Škoda D.1.
Autor: sbírka Václava Šorela
Nejmodernější československé předválečné stíhačky typu Avia B.534 sloužily u Četnických leteckých hlídek od roku 1937. Na své úkoly svými letovými výkony mnohdy nestačily.
Autor: Muzeum Policie České republiky
Smutný pohled na letiště v tehdejším Německém Brodě v druhé půlce března 1939. Němci zabavují čs. letadla, před hangárem je četnická Avia B.534, v hangáru jsou bombardéry Aero MB.200.
Autor: Státní okresní archiv Havlíčkův Brod
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byly shromážděny všechny používané československé letouny. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 verze IV v barvách Luftwaffe
Autor: public domain
Avia B.534 verze IV v barvách bulharského letectva
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 v barvách Slovenských vzdušných zbraní
Autor: public domain
Částečná replika Avie B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Alan Wilson, Creative Commons
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz