náhledy
Po letech problémů a růstu nákladů převzalo francouzské letectvo první evropský vojenský transportní letoun A400M Atlas, který je výkonnější a prostornější než legendární americký C-130 Hercules. Kvůli zpoždění a finanční krizi některé země z projektu odstoupily. Američané raději modernizovali Hercules.
Autor: Airbus Military
První Atlas A400M v barvách francouzského vojenského letectva (Atlás je v řecké mytologii obr, který na své šíji drží nebeskou klenbu, nebo i celou zeměkouli. Byl synem Titána Íapeta a Klymené, dcery Titána Ókeana. Zdroj: Wikipedia).
Autor: Airbus Military
Obrněná kabina kabina má neprůstřelné sklo. Oba piloti mají HUD displeje, které poskytují veškeré primární informace o letu. Umožňují dokonce operace z nezpevněných ploch a tankování za letu. Kokpit obsahuje osm velkých LCD displejů. Šest z nich (pro každého pilota tři) jsou primární letové displeje. Zbývající dva jsou určeny pro systémy monitorování.
Autor: Airbus Military
První tři Atlasy A400M na výrobní lince
Autor: Airbus Military
Nákladní prostor pojme až 37 tun nákladu, nebo 116 plně vybavených výsadkářů. Americký Hercules jen 64. Nákladový prostor má vnitřní užitnou šířku čtyři metry (13 stop), výšku až čtyři metry ( 13 stop) a použitelnou délku 17,71 metru (58 stop)
Autor: Airbus Military
Testování uložení vrtulníku EC 725 v nákladním prostoru (červen 2012). Model Caracal je středně těžký dvoumotorový transportní vrtulník se pětilistým nosným a čtyřlistým vyrovnávacím rotorem. Je dlouhý 20 metrů (o dva metry delší než běžný kloubový autobus).
Autor: Airbus Military
A400M Atlas a C295 Casa
Autor: Airbus Military
A400M s vrtulníkem Eurocopter X3
Autor: Airbus Military
Testování chování letounu na mokré ranveji
Autor: Airbus Military
Předvádění letových schopností na ILA Air Show 2012 v Berlíně
Autor: Airbus Military
Poslední testy v chladném počasí
Autor: Airbus Military
Letoun může sloužit jako tanker pro pomalé vrtulníky i rychlé stíhačky. Tankovací sondu lze snadno odstranit, když není potřeba.
Autor: Airbus Military
Kabina a křídla se na montážní linku dopravují letecky.
Autor: Airbus Military
Obrácený tah vrtulí při přistání na nezpevněném letišti zvířil prach před turbovrtulovými motory Europrop EPI TP400. Letoun je vybaven dvanácti koly hlavního podvozku s účinnou absorpcí nárazů do konstrukce draku.
Autor: Airbus Military
Letoun pojme až 116 plně vybavených výsadkářů. Výsadek dvou řad probíhá z nákladové rampy při nízké rychlosti. Výsadek může probíhat také z bočních dveří. Pečlivá aerodynamika snižuje turbulence za letadlem.
Autor: Airbus Military
Tankování za letu z VC-10 (britský čtyřmotorový letoun poháněný dvouproudovými motory)
Autor: Airbus Military
Zimní testy se prováděly ve Švédsku v únoru 2011.
Autor: Airbus Military
Trenažér pilotů je věrnou kopií reálné kabiny.
Autor: Airbus Military