iDNES.cz
☰
zpátky na článek
<
1
/
X
>
Povstalecké Arado Ar 396 s nouzově namalovanými československými znaky přes německé kříže, výr. č. 460042, kód RT+WL. Areál Avie s továrním letištěm.
sbírka Václava Šorela
Antonín Kraus zalétal první proudový letoun vyrobený v Československu. Stalo se tak 27.8.1946 na stroji Avia S-92.
sbírka VHÚ Praha
František Janča při zkušebním letu vrtulníku XE-II-E počátkem padesátých let.
sbírka VHÚ Praha
Arado Ar 96B
sbírka autora
V okupované Francii vyrobený první prototyp Arado Ar 396 V1.
sbírka autora
Arado Ar 396 v barvách Luftwaffe na továrním letišti firmy Letov, výr. č. 460001, kód NS+OA.
sbírka autora
Poválečné francouzské letouny SIPA S.11 měly své kořeny v prototypech Ar 396 postavených za války v okupované Francii.
sbírka autora
Pilot František Janča se opírá o jediný letoun pražských povstalců Arado Ar 396.
sbírka VHÚ Praha
Povstalecké Arado Ar 396 s nouzově namalovanými československými znaky přes německé kříže. Areál Avie s továrním letištěm.
sbírka Václava Šorela
Pilot Antonín Kraus v kokpitu povstaleckého Ar 396. "Větrník" špičky vrtulového kuželu pohání mechanismus stavění úhlu náběhu vrtulových listů.
sbírka Václava Šorela
Související články
Ilja Muromec: velkoletadla začal Sikorskij stavět už před Velkou válkou
Obří japonská ponorka měla dopravit sebevražedné bombardéry k USA
Z rytířů řezníky. Jak se měnily vzdušné souboje během I. světové války
Chtěli letět na pomoc Pražskému povstání, ale nesměli. Naši letci v Anglii