náhledy
Příslušníci HZS SŽDC v Milovicích na tancích trénovali a také skládali řidičské oprávnění.
Autor: SZDC
Původní stav hydraulicky poháněného navijáku. V zadu jsou vidět držáky na sudy s palivem.
Autor: SZDC
Vyprošťovací tank VT 72B před opravou. Pohání ho dieselový dvanáctiválec o výkonu 573 kW při 2000 otáčkách za minutu
Autor: SZDC
Přístrojový štít řidiče
Autor: SZDC
Vojenský dvanáctiválec byl původně tří palivový. Motor mohl spalovat naftu, benzin nebo letecký petrolej. Po opravě spaluje výhradně na naftu bez biosložek.
Autor: SZDC
Vojenský vyprošťovací tank s buldozerovou radlicí je dlouhý 8,15 m (včetně sudů), široký 3,59 m a vysoký 2,5 m. Stroj o hmotnosti 46,5 tuny vyvine na silnici maximální rychlost 60 km/h.
Autor: SZDC
Technici Excalibur Army stroj nejprve opískovali na holý kov a poté nastříkali základní barvu.
Autor: SZDC
Při opravě podvozku byla část pojezdových kol demontována
Autor: SZDC
Nové pásy vyprošťovacího tanku s gumovými podložkami. Díky tomu nepoškozuje vozovku.
Autor: SZDC
Hnací kolo je ozubené. Pojezdová kola mají na obvodu gumu.
Autor: SZDC
Do stoje byl osazen motor, který vypadá jako nový. Přitom prošel jen základní opravou.
Autor: SZDC
Vyprošťovací tank má šest pojezdových kol. Po opravě mají všechna nová ložiska a novou gumu na obvodu
Autor: SZDC
Hlavní naviják přes tři kladky vyvine maximální tažnou sílu až 90 tun, což postačuje k vytažení lokomotivy ke kolejím na násep.
Autor: SZDC
Součástí stroje jsou hasičské majáčky
Autor: SZDC
Pohonný hřídel
Autor: SZDC
Tanky hasičů SŽDC zasahují průměrně šest krát ročně. Většinou v těžce přístupném terénu přitahují lokomotivy ke kolejím.
Autor: SZDC
Dráhy dostaly vyprošťovací tank. Vytáhne i lokomotivu
t72
Autor: Váca, iDNES.cz