Na studii se nachytalo i několik českých médií. Čtenář v nich ani v únoru 2016 nenajde omluvu či opravu.
io9.com
Huffington Post informoval o studii koncem března. Teprve koncem května 2015 doplnil vysvětlující opravu.
io9.com
Mezi serióznější média, která na studii naletěla, patřil německý Focus.de
io9.com
Článek v australském Daily Mail zmiňoval i další studie o čokoládě a hubnutí
io9.com
Další ukázky článků publikovaných na základě „zpackané“ čokoládové studie
io9.com
V češtině informovala o studii např. Calivita
Bild.de
Studie o hubnutí po čokoládě byla ve skutečnosti sociální experiment testující pozornost novinářů.
Autor: montáž: Pavel Kasík - Technet.cz, Profimedia.cz
„Čokoláda s vysokým obsahem kakaa jako akcelerátor hubnutí“. Studie Johna „Johannese“ Bohannona a jeho týmu ukazuje, jak snadno lze do médií dostat zkreslující a zavádějící „vědecké poznatky o stravování“.
Změny u jednotlivých měřených veličin mezi skupinou čokoládovou (modré proužky) a nízkouhlohydrátovou skupinou (černé sloupečky). Při tak malém vzorku a velkém množství hodnot je téměř zaručeno, že některé změny budou vypadat významně.