Rozpracovaná montáž – vlákna s přívodními kontakty
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dálková a potkávací světla v jedné žárovce H4 zajišťují dvě důmyslně umístěná vlákna v jedné baňce.
Osram
Opalování odřezků skleněných trubic (budoucí baňka žárovky)
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Rozpracovaná montáž – vlákna s přívodními kontakty – detail z výrobní linky
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Uzavírání baňky žárovky, tzv. zatavování
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kvalitu zatavení baňky kontroluje termokamera
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zatavený systém připravený na montáž patice
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Baňka s vláknem je namontována do patic s přívodními kontakty.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montáž patic na baňky
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nakonec stroje žárovku zabalí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nově vyvíjené světelné zdroje se testují také v automobilech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Továrna má také dlouholetou tradici ve výrobě světelných zdrojů pro filmový průmysl a může se pochlubit i dvěma Oscary za přínos pro kinematografii.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dříve vyráběné speciální typy žárovek H4
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Biluxová žárovka H4 obsahuje dvě vlákna, modrnější H7 pouze jedno.
OSRAM
Vlákno žárovky H4 je z dvojité spirály. Snímek pochází ze sledování vlákna pro účely vývoje a výzkumu. Větší část halogenek má dnes již spirálu vinutou pouze jednou, zajišťuje to lepší odolnost vůči vibracím.
OSRAM
Detail vlákna standardní žárovky
OSRAM
Žárovka R2 - jedna z historicky prvních "biluxových", tj. dvouvláknových žárovek
Osram
Historický ceník buluxových žárovek Osram z roku 1954 platný pro tehdejší Československo
Osram
Dobová nabídka automobilových žárovek Osram
Osram
Podle dostupných údajů byly prvními modely značky Škoda, které byly vybaveny halogenovými žárovkami H4, vozy modelového roku 1981, a to jak čtyřdveřové modely (105/120), tak i dvoudveřová kupé (Garde).
ŠKODA AUTO