Vrtulník Bo 105 Letecké služby PČR
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek za kniplem vrtulníku Mi-2, rok 1982
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kilánek za kniplem vrtulníku Mi-2 na letišti Praha-Ruzyně, rok 1981
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Bo 105
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Test zástavby nosítek záchranářského vrtulníku Mi-2, prosinec 1986
Autor: Bundesarchiv
Vrtulník Bo 105 Letecké služby PČR
Autor: Ondřej Franěk, www.zachrannasluzba.cz
Létání pro zelenou vlnu, Jiří Kiliánek uprostřed, rok 1980, vrtulník Mi-2
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Bo 105, rok 1974
Autor: Bundesarchiv
Víceúčelový dvoumotorový vrtulník Mil Mi-8 na letišti v Dnipru před odletem delegace do Mariupolu (29. ledna 2019)
Autor: Alžběta Bajerová, iDNES.cz
Piloti Josef Knotek (vlevo) a Jiří Kiliánek před vrtulníkem Mi-8 v roce 1982
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Na místo nehody letěl i vrtulník se záchranáři.
Autor: ZZS Jihočeského kraje
Marco Schwarz opouští ve vrtulníku trať sjezdu v Bormiu.
Autor: AP
ilustrační snímek
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Při nehodě v Zadní Kopanině sjelo auto do potoka, na místo letěl vrtulník. (14. března 2024)
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Vrtulník Zdravotnické záchranné služby Olomouckého kraje.
Autor: facebook.com/zzsok
Vrtulník MI-8T odstraňuje na ústeckém západním nádraží staré stožáry trakčního vedení (13. 4. 2019).
Autor: ČTK
Vrtulník Mi-8S na snímku z roku 2014
Autor: ČTK
Vrtulník Mil Mi-2 v Arktidě
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Vrtulník letecké záchranné služby Kryštof 01
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek (vlevo) u vrtulníku Mi-2, rok 1985
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Poslední let vrtulníku Mi-2 dne 27. května 1996. Jiří Kiliánek vpravo
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek v bílé košili před vrtulníkem Mi-2, Brno 1980
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Ukrajinské bojové vrtulníky Mi-8 startují směrem k ruským pozicím během bojové mise v Doněcké oblasti na Ukrajině. (18. března 2023)
Autor: ČTK
HC-2
Autor: archiv, Technet
HC-2
Autor: archiv, Technet
V Moravanu se vyráběly také vrtulníky. Nejprve zde proběhla nevelká sériová výroba lehkého dvoumístného vrtulníku HC-2 (foto) vyvinutého ing. Šlechtou v letňanském VZLÚ. Už na Moravě byl stroj následně modernizován na typ HC-102 se silnějším motorem. Celkem bylo vyrobeno asi 40 strojů obou variant, přičemž starší HC-2 pak byly přestavovány na výkonnější HC-102.
Autor: archiv společnosti ZLIN AIRCRAFT a.s.
Mil Mi-2
Autor: public domain
Vrtulník Mi-2, záchranná akce ve Vysokých Tatrách, Bielovodská dolina, rok 1975
Autor: Archív Pavol Svetoň, Poprad, Slovenská republika, CC BY-SA 3.0
Vrtulník Mi-2, záchranná akce ve Vysokých Tatrách, Bielovodská dolina, rok 1975
Autor: Archív Pavol Svetoň, Poprad, Slovenská republika, CC BY-SA 3.0
Vrtulník HC-102
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-2 letecké záchranné služby
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Bell-412 a nácvik hašení lesního požáru
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Horská služba na místě disponovala i sněžným skútrem, za kterým vozí nosítka pro rychlý transport raněných.
Autor: Jan Kostík - Horská služba ČR
Sokol je pro pátrací akce skvěle vybaven. Posádka má k dispozici termovizi, ale i výkonný reflektor.
Autor: Jan Kostík - Horská služba ČR
Šestičlenná posádka vrtulníku W-3A Sokol vylétala z 24. základny dopravního letectva v Praze - Kbelích.
Autor: Jan Kostík - Horská služba ČR
Každý tým si vyzkoušel nasedání a vysedání do vrtulníku, včetně psích pomocníků.
Autor: Jan Kostík - Horská služba ČR
V uplynulých dnech cvičili vojáci 24. základny dopravního letectva s příslušníky Horské služby nalezení a vyproštění lidí z lavinového závalu v Krkonoších. Pětidenní nasazení prověřilo nejen znalosti záchranářů a čich jejich psích svěřenců, ale i je připravilo na hluk na palubě záchranného vrtulníku Sokol. Ten vojáci používají k převozu raněných a vyhledávání pohřešovaných.
Autor: Jan Kostík - Horská služba ČR
Za dalším zásahem. Pilot David Palička s vrtulníkem letecké záchranky míří za pacientem.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Člen záchranné služby dává 25. listopadu 2023 signál vrtulníku v hornorakouském Gruenau im Almtal poté, co se nedaleko místa na hoře Kasberg zřítilo malé letadlo.
Autor: Profimedia.cz
Na místo nehody dvou osobních aut byl přivolán vrtulník (24. listopadu).
Autor: Policie ČR
Záchranáři a policie na místě neštěstí ve Frenštátě pod Radhoštěm na Novojičínsku. (20. ledna 2024)
Autor: ZZS MSK
Vrtulník zasahuje u nehody nákladního auta a cisterny na D2 před Brnem
Autor: HZS Jihomoravského kraje, iDNES.cz
U tragické nehody u Vranína na Třeboňsku zasahoval i vrtulník. Zraněnou spolujezdkyni z jednoho z aut transportoval do budějovické nemocnice.
Autor: ZZS Jihočeského kraje
U tragické nehody u Vranína na Třeboňsku zasahoval i vrtulník. Zraněnou spolujezdkyni z jednoho z aut transportoval do budějovické nemocnice.
Autor: ZZS Jihočeského kraje
Přeškolení na Bell-412, Fort Worth, Texas, 1993, Jiří Kiliánek druhý zprava
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek s papežem Janem Pavlem II.
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek s papežem Janem Pavlem II., rok 1995
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Monitoroval dopravu, spěchal za zraněnými. Po šestnáct let
Autor: iDNES.tv
Dnes se skví vrtulník Mil Mi2 na zahradě policejního muzea.
Autor: iDNES.tv
Na palubní desce byste počítače hledali marně.
Autor: iDNES.tv
Je velmi retro.
Autor: iDNES.tv
Půvabná palubní deska
Autor: iDNES.tv
Stroj s imatrikulací B 2911 sloužil u policie celkem šestnáct let.
Autor: iDNES.tv
Podle experta muzea bylo možné stroj nechat celý rok stát venku. „I když se samozřejmě hangárovaly,“ dodává.
Autor: iDNES.tv
Stroj nebyl zdaleka tak sofistikovaný jako dnešní, ale zato odolnější.
Autor: iDNES.tv
Vepředu je standardní sedadlo pro pilota a navigátora, vzadu prostor pro zdravotníky.
Autor: iDNES.tv
Zadní prostor sloužil jako sanitka.
Autor: iDNES.tv
Vybavení odpovídalo době.
Autor: iDNES.tv
Stroj nabízel docela velký prostor.
Autor: iDNES.tv
Krasavec byl původně zeleno-světlemodrý.
Autor: iDNES.tv
Mil Mi2 v celé své kráse
Autor: iDNES.tv
Mil Mi-2 ozbrojených sil Slovenské republiky
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2R
Autor: Jerry Gunner, CC BY 2.0
Mil Mi-1
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-4
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Mil Mi-8
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2RM
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2
Autor: Jamzewsizazamcze, CC BY 3.0
Vrtulník Mil Mi-2 v leteckém muzeu v Moninu
Autor: Dmitry Ivanov, CC BY-SA 3.0
Ledoborec Kapitan Chlebnikov (dnes výletní loď) a vrtulníky Mil Mi-2
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Ledoborec Kapitan Chlebnikov (dnes výletní loď) a vrtulník Mil Mi-2
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Vrtulník Mil Mi-2 v Arktidě
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Mil Mi-2
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Výzbroj vrtulníku Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Výzbroj vrtulníku Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Mil Mi-2
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2 v barvách Centra leteckého výcviku v Pardubicích
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Pilot Jiří Kiliánek
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek (vpravo) na školení v USA, rok 1993
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Představení vrtulníku Bell-222 v Londýně 1989. Druhý zleva ředitel pražské záchranné služby František Ždichynec, Jiří Kiliánek zcela vpravo.
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-8
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Dětský tábor, vrtulník Mi-2, rok 1981
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-2 letecké záchranné služby Praha
Autor: archiv Jiřího Kiliánka