náhledy
Pravá strana Tritona po dovlečení na mělčinu a při odlivu. Patrné je otevření pravé podvozkové šachty.
Autor: Wikipedia
Přistávací mapa letiště Shannon z roku 1951
Autor: M. Jindra - US DoD
Pohled do prostého zázemí TWR Shannon v roce 1950. Na ploše stojí C-124 Globemaster patřící do sestavy americké Military Air Transport Service, MATS.
Autor: archiv M. Jindry
Kokpit letounu Super Constellation L-1049
Autor: archiv M. Jindry
Triton utopený v řece Shannon.
Autor: Wikimedia
Kapitán Adriaan Viruly na fotografii z roku 1953
Autor: Wikipedia
Mapa přiblížení podle přístrojů na letiště Shannon z roku 1951
Autor: M. Jindra - US DoD
Nápis Flying Dutchman se vždy nacházel na levé straně trupu. Z pravé strany byl stejný význam v nizozemštině.
Autor: Wikipedia
Kpt. Viruly v kokpitu Constellationu
Autor: Wikimedia
Kapitán Viruly po návratu z Irska do Amsterdamu v září 1954.
Autor: National Archief
Reklamní pohled KLM s motivem Constellationu L-1049 G
Autor: archiv M. Jindry
Kapitán Adriaan Viruly vyfocený v pilotním okně letounu DC-4 Skymaster dne 09.05.1946. kdy byl letoun pokřtěný Rotterdam.
Autor: Willem Van de Poll - Wikimedia
Super Constellation Hugo De Groot, který havaroval 14.08.1958 nad Atlantikem.
Autor: National Archief
Constellation Venlo, který shořel po přistání v Bangkoku 13.03.1952. Ve flotile byl od roku 1949.
Autor: National Archief
Constellation Nijmegen, který havaroval během přiblížení na letiště Prestwick 20.10.1948.
Autor: National Archief
Super Constellation L-1049G Pegasus, který v barvách KLM létal v letech 1955-1964.
Autor: National Archief
Odbavovací plocha leště Shannon v roce 1957 zachycuje dva letouny DC-7 PAA, a po jednom kusu letounu B-377 Stratocruiser BOAC a L-1049 Super Constellation Flying Tiger Line.
Autor: Wikipedia Commons
Severozápadní pohled na odbavovací část plochy Shannonu přelomu 40. a 50. let. Na stání jsou tři letouny Constellation patřící Aerlinte Eireann, napravo DC-4 Skymaster.
Autor: Limerick Archives
Zahájení bezcelního prodeje v tzv. "Duty free shop" na letišti Shannon se datuje od října roku 1947. Tvůrcem myšlenky byl Brendan O ́Regan, který na letišti pracoval jako kontrolor stravování. O ́Regan viděl ve sto tisících cestujících procházejících Shannonem za první poválečný rok obrovský obchodní potenciál. Na základě jeho iniciativy schválila Irská vláda zákon o bezcelních letištích, kde tranzitní a nastupující cestující měli možnost nakupovat zboží osvobozené od běžných cel a spotřební daně. V prvním bezcelním obchodě na světě, s plochou pár metrů čtverečních, prodávala Reganova manželka pouze irské zboží a místní suvenýry. Až v roce 1951 byl otevřen první letištní "Duty Free Liquor Shop", ve kterém mohli stevardi leteckých společností nakupovat alkohol a tabák za účelem prodeje cestujícím. Později mohli za nízké ceny nakupovat sami cestující. Jak historie ukázala, tento koncept se úspěšně rozšířil po celém světě. Brendan O ́Regan se ve světě obchodu a turistiky stal během svého života známým inovátorem.
Autor: Limerick Archives
Reklamní snímek z palubního časopisu KLM s Constellationem Proton. Jednalo se o letoun sériového čísla 4503, který u KLM létal v letech 1953 až 1965.
Autor: archiv M. Jindry
Obálka románu Vleugels voor (Křídla vpřed) od A. Virulyho. Kniha vyšla v roce 1951.
Autor: archiv M. Jindry