Trabant 601 se sériově vyráběl od roku 1964 do roku 1990 v celkovém počtu více než 2,8 milionu kusů.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Běžný východoněmecký občan toužící po novém trabantu se musel zapsat do pořadníku s čekací dobou hodně přesahující deset let, takový tam byl nedostatek osobních aut.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Trabant 601 má motor situovaný vpředu s pohonem předních kol. Jedná se o vzduchem chlazený dvoudobý dvouválec o zdvihovém objemu 595 ccm a výkonu 26 koní, přičemž u aut vyrobených do února 1969 to je o 3 koně méně.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Karoserii trabantu tvoří samonosný ocelový skelet pokrytý přišroubovanými a přilepenými povrchovými panely, z nichž většina je z duroplastu. Proklamovaná korozivzdornost trabantů tak není zcela pravdivá. Ocelové části samozřejmě korodují.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
U kombíku se po sklopení zadních sedaček získá nákladový prostor o objemu až 1400 litrů, což svádělo uživatele bez špetky soudnosti k jeho nadměrnému přetěžování.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Místo vození cihel nebo cementu svědčily Trabantu více výlety. Zde se podíval do Drážďan.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Toto je reklamní retrofotka, jak má být. Trabanta doplňují „tichá“ letadla, hromada zvířat a vzadu nahoře zajímavá architektura.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
A na závěr jedna perlička: Trabant Tramp pro plážové šviháky byl určen především k exportu do „devizové“ ciziny, východoněmecký švihák si mohl nechat zajít chuť.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau
V roce 1979 se u našich severních sousedů objevila sada povedených prospektů prezentujících známé dvoutaktní divočáky Trabanty 601. Ústřední fotografie těchto tiskovin snad potěší i dnes, a to nejen skalní trabantisty.
Sachsenring Automobilwerke Zwickau