náhledy
Reklamní plakát letecké společnosti United Air Lines s letounem Boeing 247. Vidíme letoun v původním provedení s kryty motoru Townend.
Autor: National Air and Space Museum
Boeing 247 v původním provedení, tj. s kryty motorů typu Townend
Autor: Boeing
Boeing 247 v péči mechaniků
Autor: Library of Congress
Boeing 247 v barvách společnosti Deutsche Luft Hansa. Boeingy 247 původní verze vyrobené pro Německo dostaly už standardně skloněná čelní okna pilotní kabiny.
Autor: public domain
Vylepšený typ Boeing 247D měl kryty motorů typu NACA.
Autor: San Diego Air & Space Museum
Cleveland Municipal Airport, Boeing 247D. Jde o přestavěný Boeing 247, vidíme nové kryty motorů NACA, ale čelní okna pilotní kabany zůstala se záporným sklonem.
Autor: Library of Congress
Boeing 247, pohled do pilotní kabiny
Autor: Boeing
Boeing 247, interiér kabiny cestujících, pohled směrem odzadu dopředu. Patrné jsou nosníky křídla procházející kabinou za první a třetí řadou sedadel cestujících.
Autor: Boeing
Cleveland Municipal Airport , uprostřed a vpravo vpředu stojí Boeingy 247D, vpravo vzadu vidíme původní Boeing 247.
Autor: Library of Congress
Boeing 247 po přestavbě na verzi 247D. Letoun má nové kryty motorů NACA, ale čelní okna pilotní kabany zůstala se záporným sklonem.
Autor: San Diego Air & Space Museum
Porovnávací náčrt čelních pohledů na Boeing 247 (dole) a Douglas DC-2 převzatý z dobového tisku. Obrázky nejsou přesné výkresy, základní představu o rozdílech ve velikostech průřezů trupů mezi oběma typy však poskytují.
Autor: public domain
Douglas DC-2 v podstatě přebil Boeingův typ 247 po všech stránkách. Zde vidíme DC-2 v barvách Československé letecké společnosti.
Autor: Archiv Petra Popeláře
Boeing 247D s demontovanými vnějšími částmi křídla při nakládání na loď před dopravou ze Spojených států do Velké Británie ke startu leteckého závodu Londýn - Melbourne
Autor: San Diego Air & Space Museum
Boeing 247D ze závodu Londýn - Melbourne a jeho osádka: Roscoe Turner, Reeder Nichols a Clyde Pangborn
Autor: San Diego Air & Space Museum
Douglas DC-2 společnosti KLM s imatrikulací PH-AJU vybojoval druhé místo v MacRobertsonově leteckém závodě. Startoval s číslem 44.
Autor: public domain
MacRobertsonův letecký závod vyhrál speciální závodní stroj de Havilland DH.88 Comet s imatrikulací G-ACSS a startovním číslem 34. Další letoun stejného typu skončil čtvrtý (G-ACSR, start. č. 19) a jeden stroj tohoto typu (G-ACSP, start. č. 63) závod nedokončil.
Autor: San Diego Air & Space Museum
Boeing 247D, Clara Johnson
Autor: San Diego Air & Space Museum
Boeing 247D
Autor: Bill Larkins, CC BY-SA 2.0
V jednom kuse vznikla přestavbou klasického provedení speciální verze označená jako Boeing 247Y, která byla určena pro Čínu. Letoun dostal dva pevné kulomety do přídě a zadní hřbetní střeliště s jedním kulometem.
Autor: Boeing
Jediný Boeing 247D v barvách RAF
Autor: public domain
Boeing 247D v Národním muzeu letectví a kosmonautiky ve Washingtonu D. C., tento konkrétní stroj v roce 1934 startoval v MacRobertsonově leteckém závodě.
Autor: National Air and Space Museum
Boeing 247D v Národním muzeu letectví a kosmonautiky ve Washingtonu D. C., tento konkrétní stroj v roce 1934 startoval v MacRobertsonově leteckém závodě.
Autor: National Air and Space Museum