Turbočmelák (resp. stroj Agro Turbo) během výroby v montážní hale
ZLIN AIRCRAFT a.s.
Z-137T Agro Turbo v reklamním kabátě
ZLIN AIRCRAFT a.s.
Z-137T Agro Turbo v akci
ZLIN AIRCRAFT a.s.
Na přání soudruhů z NDR se zkoušel jeden turbočmelák pro roli lehkého bitevníku. Nakonec z toho nic nebylo. Dnes můžete tento letoun spatřit v Leteckém muzeu v Kunovicích.
Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Turbočmelák
Autor: Luděk Ovesný, MAFRA
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
Z-37 Čmelák byl poháněn hvězdicovým devítiválcem
archiv Jana Dúbravčíka
Čmelák se exportoval do řady zemí, v největších počtech do NDR.
archiv Leteckého muzea Kunovice
První turbočmelák přichází na svět. LET Kunovice, rok 1981
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
První turbočmelák přichází na svět. LET Kunovice, rok 1981
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
První let XZ-37T se vydařil. Stalo se tak 3. září 1981.
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T, první turbočmelák z roku 1981 vyrobený v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
František Srnec v kokpitu XZ-37T
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
XZ-37T na X. Leteckém dnu s Květy v Kunovicích
Vladimír Janík, archiv Letecké muzeum v Kunovicích
Z-37T Agro Turbo
ZLIN AIRCRAFT a.s.
Trojice turbočmeláků na letišti Moravanu Otrokovice. Vpředu je automobil Barkas B1000, z letadel kromě turbočmeláků vidíme ještě stroje Z-42, Z-142 a Z-50.
Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)